Uppdatering

Huu så svårt det är att ta tag i skrivandet när det går så långt mellan gångerna.. får skärpa mig =D

Idag har jag börjat röja i huset. Tanken är att vi ska fixa iordning ett rum i taget, ordentligt! Så, idag har Henrik röjt i källaren & jag i sovrummet. Jag började med att vika tvätt, sortera kläder - lägga i byrån, förvara på annat ställe eller (till min fasa...) slänga söndriga underkläder mm... Jag tillhör nämligen de som fäster sig vid alla ting som om de var levande (nästan) Jag skiljer ju självklart på mina älskade djur & mina kläder... men ja, mamma förstår vad jag menar.. har alltid varit sån =D
Nästa projekt var att placera en väggdekoration på väggen (givetvis).. därefter putsade jag fönsterna, hängde upp gardiner, skruvade ner korghållarna i garderoben, torkade ur garderoben, satte fast korghållarna där jag istället ville ha dem, vek alla påslakan, handdukar mm & la dem i korgarna..
När det vankades lunch kom jag på att vi hade en panpizza i frysen så det fick bli varsin halva =) lite fattigt men det gick inte så många timmar innan nästa mål.

I veckan har jag jobbat.. det går ganska bra men vi är kort om personal så ibland är det lite rörigt.. men det finns inte mycket annat & göra än & le & kämpa vidare =)
Loppan går sådär för tillfället.. vi rider gärna ut! Uteritterna funkar väldigt bra men när jag rider på banan får hon sina ryck. Igår vet jag inte hur många gånger hon satte in bakdelen & skenade iväg.. tur hon är känslig i munnen så det går & stanna.. men det är så trist, tror det är när hon börjar bli trött eller när det blir jobbigt & hon måste ta i.. Inte vet ju jag hur hon känner sig heller men det funkar så fort vi kommer från banan. Måste få bukt med detta.
I måndags tränade vi för Angelika & då visade Loppan upp sina bästa circuskonster.. upp i luften, runt runt & skutt... Jag ska försöka boka in Ninni nån dag så hon kan rida lite.

Förra helgen var jag med Ninni i Tingsryd på kvalitetstävlan för hästar. Hon red två hästar, en från Växjö & en från Värnamo! Frida som äger Znabb kände igen mig trots att vi inte känt varandra & inte sett varann på 10-15 år =D Båda hästarna kvalade till championatet! Denna helgen är det kvalitetstävlan för ponnier i Nybro. Jag & Johanna ska följa med Ninni dit, hon ska rida Roswell som jag hade i somras! Jättekul & se honom!

På måndag har vi studiedag på jobbet & ska åka till Ikea! =D Det ska bli ganska roligt.. hoppas bara inte att vi är hemma alltför sent.

Nu ska jag snart gå in till sängen som väntar! Godnatt


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, sitter du still nagon gang och bara latar dig? ; )

2009-09-14 @ 06:09:54
URL: http://znowstorm.blogg.se/
Postat av: Aramis

Vilken trevlig blogg :) Och vilka störtvackra hästar på fotona från Spanien :-o Lycka till i framtiden!

2009-09-29 @ 12:43:57
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0