Se så duktigt!

Denna dagen bestod av en öppning på dagiset. Klockan 6.15 infann jag mig innanför dörrarna och tände upp bygget. Jag förberedde kaffe & te-bryggare, skrev till Cicci i köket hur många vi var som skulle äta under dagen & hur många bord som var dukade. Första barnet kom inte förrän 7, så det var gott om tid. Jag hann även sätta mig i soffan med massagebollen under fötterna =D
Dagen fortlöpte som planerat & när vi hade vår veckoplanering gratulerade vi Gullan som fyllde år igår. Vi planerade föräldramötet som kommer att äga rum på onsdag. På vår avdelning har vi filmat barnen så det och mycket annat ska visas upp och pratas om. Den omtalade pandemin är ju såklart också en punkt på dagordningen...
Efter jobbet var jag hemma en vända innan jag stack iväg till stallet. Mötte Sandra & Tess och åkte vidare till Mille. Ninni visade Lollipop och sen var det en annan tjej som hoppade henne. Lollipop bockade ordentligt en gång så tjejen slog en volt över huvudet & hamnade på fötter =) Trots det satt lilla Sandra upp och red & hoppade. Det gick jättebra! Ninni föreslog att Sandra kunde komma & rida någon mer gång för att få känna sig för lite mer.
När vi var tillbaka i stallet red jag först Natscha & sen hjälpte jag Johanna lite. Sen var det Loppans tur & vilken skillnad det är på henne nu! Det finns såklart mycket att jobba med men vi har iaf tagit ett steg framåt =D Hoppas att hon funkar bra på lördag!
Stackars Batseba i stallet hade ont i magen igår, vandrade runt, rullade sig & flemade. Jag ringde Agneta strax efter kl 18 och många timmar senare fick de lasta & köra till Helsingborg... Batseba hade fått väldigt ont och hon hade även fått näsblod i mängder. Distriktarna var ute & gav smärtstillande & ngt kramplösande. Stackars Batseba..! De trodde att de skulle behöva buköppna men det slapp hon som tur var! Imorrn kommer hon hem.
Nu ikväll hade jag & Henrik tänkt att vi skulle ut & motionera men var hittar man den där extra gnistan som en gång fanns... Jag tror att jag jobbar för lite för att orka.. Ju mer man jobbar desto piggare blir man tycker jag. Går allt redan väääldigt sakta så blir steget väldigt stort till & kasta sig ut i den mörka höstnatten för & springa. Måste nog sätta upp ett mål med min träning också. Behöver motivation. Istället tog jag mig an en stor disk & satte mig sedan framför tv;n & kollade på Tinas matlagningsprogram. Nu är jag så trött så jag lätt kan somna på en gång... så,
GODNATT!


Kommentarer
Postat av: helena

åh vad duktig du är...bra då tittar jag in oftare

2009-10-07 @ 18:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0