Ja ja ja...

Jag vet, jag vet... guuuu vilken tråkig blogg, hon uppdaterar aldrig! MEN, nu blir det andra bullar! (kul att det är kanelbullens dag idag) Jag älskar att skriva & det är så roligt att ha skrivit lite dagbok. Väldigt praktiskt också om det är något man behöver gå tillbaka & kolla.
För tillfället gillar jag mitt arbete väldigt mycket! Barn, personal & föräldrar är kanon! Till och med tre sena kvällar på rad blev ganska roliga förra veckan. Nu låter det ju som om jag inte har något annat för mig och att mitt arbete är mitt liv men så är inte fallet. Min lilla Loppa har sen sist blivit riden av Angelika som jag tränar för varannan vecka. Det gick jättebra & Loppan går framåt, vilket inte har hänt på ett tag... i dubbel bemärkelse kan man säga. Jag har ridit förvänd galopp på henne några gånger & det funkar också lite bättre. Denna eller nästa vecka ska hon få hoppa en mindre bana så att hon under hösten kan göra debut på hopptävling. På lördag är det tävling, LB:2. Kollade startlistan idag & det var flera unghästar anmälda med ryttare med myyycket rutin.. bl.a Ninni som ju som så många vet är proffs, Per Wahler som jag tror har ridit Grand Prix, hans fru som rider höga klasser & hästar & ryttare som ridit LB i evigheter så, jag & Loppan har ingen chans att komma bra tilll i klassen men vi kanske kan slå våra poäng sen sist! =D
Mina helger har varit fulla med aktiviteter de senaste veckorna, med allt från 4-årskval, till ponnychampionat i Falkenberg till 25- och 70årsfester... Helgen i Falkenberg blev kanonkul! Ninni blev dock inte placerad med någon av ponnierna men vi hade roligt ändå. Helena & Julia dök upp på fredagkvällen & stannade till lördagen, en mycket trevlig överraskning!
Denna helgen var jag & Henrik i Värnamo. I fredags var det 70årskalas för faster Git. Det var jättemycket folk, ganska många släktingar. De flesta har jag inte sett på minst 10 år... 6 av mina kusiner var där & jag kan inte minnas när jag såg dem sist... när farfar fyllde 90 kanske... måste varit 1993.. =D Tror att jag ska ta upp kontakten med dem, roligt även om de är flera år äldre än mig.
I lördags var jag & Henrik en vända på stan, shoppade lite av varje.. På vägen hem åkte vi inom sjukhuset & cafeterian där faster Git för det mesta håller till =) Både Git, moster Marie & mormor hade ställt ut sina fina alster. Akvareller, keramik & stickat & broderat. De är så duktiga!! Önskar att jag hade ärvt lite mer av den talangen... Sen bar det av ut till lillasyster Lena som snart fyller 25... konstigt. Hon är fyra år yngre än mig & JAG är ju 25.. Mycket trevligt var det!
Idag åkte jag, mamma & Henrik till Sörsjö & kollade när Lenas ponny tävlade hoppning. Det var skojigt & se både kända & okända som får klubben & gå runt, lite nostalgi när man ser tjejerna i stallet som borstar & putsar. Känns som igår vi stod där, jag & Linda framförallt =D Efter ännu en god middag hos mamma åkte jag & Henrik hem. Hjälpte Annie & lasta islänningarna, det gick bra, sen åkte jag vidare till Loppan. Borstade & longerade. Ville inte rida när de hade miljöträning i ridhuset.... tjoande & pistolskott med mera.. Kan sitta löst i vanliga fall så, nej tack. Men nu får det bli hårdträning inför helgen. Ninni kommer någon dag, antingen tisdag eller torsdag, perfekt! Imorrn ska jag ta med mig Sandra & Tess från mitt stall, ut till Mille för & provrida Lollipop. Det blir roligt!
Om lite mer än en vecka bär det av till Breeders i Flyinge. Blir borta fem dagar, fem dagar med hästar, hästfolk, arbete & massa annat skoj. Ska njuta =D
Nu är det snart Guten Nacht för mig... börjar 6.15 imorrn Zzz!

Kram till er alla!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Nej vad roligt, sa de ska aka ut och provrida? Antar att det ar den som Sandra och du gillar men som Tess av vissa anledningar ar mer skeptisk till? ; )

2009-10-04 @ 22:11:34
URL: http://znowstorm.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja just det! Sandra är väldigt förtjust i Lollipop även om hon aldrig har sett henne live =) Förstår Tess, det kan vara bra att kolla på många ponnier i olika prisklasser innan man bestämmer sig för & köpa. Det är ju inte heller akut för dem eftersom Sandra kan tävla Happy även nästa år. Men det ska bli spännande & se vad de tycker!

2009-10-04 @ 22:31:06
Postat av: helena

lycka till på tävlingen!!!!

2009-10-07 @ 18:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0