Vilken helg!

Denna helgen har varit så rolig! Den började redan i fredags då jag var ledig från mitt jobb! =D Jag satte mig på bussen vid 06.10 och åkte upp till Växjö. Sen åkte jag vidare med tåg till Alvesta, där jag bytte till tåget som sedan tog mig till Linköping och Matilduuus! Jag fick träffa Matildas vän Marlene, som jag hört så mycket om men aldrig tidigare träffat. Sen var det städning av Matildas lägenhet på schemat. Gick som en dans =D När vi var klara och lämnat in nycklarna körde vi till ett stort köpcenter, Ikano...? Där åt vi jättegod paj och shoppade lite. Sen bar det av hemåt Blekinge! Ett roligt litet äventyr!
Igår var det tävling för mig och Loppan! Vid 10.30 var vi lastade & klara att köra... bara lilla Loppi & jag! Alla mina hästskötare var upptagna.. så allt var planerat in i minsta detalj för att jag skulle reda ut det själv.. MEN så bra det gick! När vi kom fram bad jag några tjejer på parkeringen att hålla koll på Loppan i transporten medan jag sprang & anmälde. Sen lyckades jag lasta ur, borsta, sadla och fixa allting själv.. stolt! Framridningen gick bra! Lite busig var hon, det var lite rörigt med många hästar så det var lite kaosartat =D men men.. skydden lyckades vi få av, putsade lite extra på både Loppan och mig och sen var det vår tur =D Först var Loppan rädd för staketen så hon gick på tvären.. men när vi väl hade startat gick det mycket bättre! Visst hade vi några småmissar, men i det stora hela var jag helnöjd! Efter att ha samlat ihop våra tillhörigheter gick vi upp till parkeringen. Lyckades sadla av, tvätta Loppi och lasta henne. Hon gick in direkt, både hemma och på tävlingen! När allt var inpackat bad jag Sanna kolla till henne. Skyndade ner och hämtade protokollet och handlade lite & äta. 63,33% fick vi! Det är jag jättenöjd med! Tredje tävlingen för lilla Lopp, duktigt!
Igår kväll var det examensfest för Matilda! Hade superkul hela kvällen! Vilket gäng! Gillar dem skarpt allihop!! Vi åkte vidare till Natti framåt natten men usch va unga alla är..... ( jag är inte gammal... nä nä..) åkte hem. Får nog inse att min tid på Natti är över.. =)
Idag har jag en slappardag! Ska nog köra en sväng med gräsklipparen, gräset växer fort som attan! Får ta & städa lite också... ligger lite efter nu när jag roat mig hela helgen =D Ikväll kommer Therese och Mim med två ponnier som jag ska ha i några veckor framöver! Den ena är bror till Sunset som jag hade förra sommaren. De är 4 och 6 år gamla, den ena är riden och den andra har haft sadel. Johanna och Sandra ska hjälpa mig, annars hade jag aldrig hunnit. Ska bli roligt!
Följer Julias blogg och fick en plötslig längtan till Småland och Gustafssons och tävlingar.... ring mig när det händer något kul! =D

Ha det bra!!
Kramar!!


Kommentarer
Postat av: Julia

Och jag följer Jennys blogg :) Det vore superkul om du följde med någon gång! När ska du tävla loppan nästa gång då, det hade varit superkul att se er nu, var ett tag sedan. Grattis till resultatet från helgen, kanonbra ju! =) Kram Julia

2009-06-14 @ 21:39:26
Postat av: Anonym

grattis grattis va kul! blodad tand nu? läste du om acream det ska bli skoj, jag har rådfrågat många vetwrinärer så det känns bra!nnu måste vi ses snart!

2009-06-14 @ 22:34:09
Postat av: Anonym

Halkan var superkul. & idag väntar båda de andra sakerna. Åh, jag är så jäkla nervös! Vi hörs =) Kram

2009-06-17 @ 08:02:46
Postat av: Anette Fellbo

Grattis till det fina resultatet på tävlingen. Kul att Loppan sköter sig så bra. Jag vet hur det är att vara på tävling ensam....

2009-06-17 @ 20:29:03
URL: http://www.skiazo153.blogspot.com.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0