Uppdateringen är sisådär...

...men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.. =D

Vi har nu haft Hector & Roswell i ungefär tre veckor. De sköter sig alldeles utmärkt. Roswell har vi fortsatt arbeta med & Hector har Johanna travat själv på tre-fyra gånger. Jag hoppas att vi ska hinna med galopp också innan de åker nästa vecka. Loppan har fått nya skor & rids nu på sparlåga. Jag rider henne på banan ungefär varannan dag... annars skrittar jag eller vilar hon. Förra veckan fick jag ett ryck & provade & skritta henne barbacka, det gick bra! ...& det var ju jätteroligt! Skrittade ner henne till sommarhagen. Dagen därpå hade hon bråttom ut så det blev både trav & ett & annat litet bocksprång =D Loppans mamma var inte alls glad för barbackaridning.... tror att hon var väldigt kittlig så det var lite spännande första gången. Pappa Highlight däremot brydde sig inte alls när jag satt barbacka på honom =D

Förra fredagen var vi ute på Karön på den berömda Schweiz-efterfesten! Kul & träffa alla människor igen även om de flesta var på Matildas examensfest. Den festen har jag nog inte heller skrivit om här men den var helt klart en klass för sig!! Hur kul som helst! (eller har jag det....) Hur som helst så blåste det ganska mkt på Karön så det blev ingen wakeboard-åkning.. Skulle även åkt andra vattenleksaker, vattenskidor & vattenskotrar men det blev en torr fest.. hihi. Vi grillade & pratade med alla folken =D Sen åkte jag & Matilda hem ganska tidigt. Matilda skulle jobba på lördagen & jag skulle vara funktionär på tävlingarna i Yxnarum. Lördag förmiddag bestod alltså av flagga start & mål på maskeradhoppningen, kul det! På eftermiddagen åkte jag & Ninnipinni till Skåneland för att fira Annapanna som ju har uppnått den aktningsvärda åldern 30 bast..! =D Hade jätteroligt på festen & jätteroligt när vi drog vidare till Björka loge! Dansade bugg & discodans & ringdans & alla möjliga varianter på vals mm......tjofaderittan! Blev trampad på foten av en buggande dam i sylvassa klackar & är fortfarande öm i foten.. I söndags var jag ganska pigg först men blev väldigt slö på vägen hem.... Vi körde en tur till Minna Teldes stall där lilla Stroller står till eventuell försäljning... snyft

Denna vecka har bestått utav jobb, lite sol & bad med Annie & Matilda, jobb med ponnierna & Loppan & lite höskörd. Annie & Joakim har fått upp stommen till sitt hus & kör hö samtidigt. Ser finfint ut där borta!
På fredag ska vi till Åsa, Sonny & deras barn Elias & Max. Det ska bli roligt! Har inte träffat Åsa sen hon slutade på jobbet & de andra tre har jag bara sett på kort =D På lördag är det 150års fest för Henriks faster, hennes man & hans tvillingbror. Helgen är räddad! Det är även tävlingar i Yxnarum denna helgen, dressyr på lörd & hoppning på sönd. Hjälper förmodligen till där också... är ju faktiskt med i tävlingssektionen.

Nu är det sängen för mig... Henrik kommer snart hem med sin nya Nissan 200sx... ska bli kul & se.. men det får bli imorgon.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ojojojoj...vad du är aktiv. Att du bara orkar. Men.. har man roligt så går det. Kramar från Kärda.

2009-07-02 @ 17:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0