I´m singing in the rain....

but not this time!
I fredags var vi hos Åsa & Sonny och åt massor av god mat & hade väldigt trevligt! Träffade både nya & gamla bekanta, jätteroligt! Åkte hem vid halv 2-tiden och i lördags skuttade jag upp redan vid 7-tiden. Åkte ut till stallet & hjälpte till på dressyrtävlingen. Var lite lagom bränd på axlarna sen... Henrik kom dit en stund & följde med upp till Loppan, Hector & Roswell i sommarhagarna. När vi kom hem fick vi göra oss iordning inför 150års-kalaset. Åkte ut till Sturkö & åt god mat (igen..) & träffade alla möjliga människor. Framåt natten åkte vi hem & kommer hem till en vattenfylld källare..!!! Jippi... vilken syn.. jag tyckte att det luktade lite bränt från pannrummet & där hängde också en fördelardosa i vattnet... När jag hade stängt av huvudströmbrytaren så tog Henrik bort alla elektriska prylar & sladdar från vattnet.. kunde gått illa det där. Sen gick vi & la oss... ingen mening & börja röja, skadan var redan skedd.
Så... som ni kanske förstår så gick söndagen åt till att städa ur garaget för att få plats med grejerna som vi städat ur källaren. Det som var blött och förstört sorterades i sopsäckar som skulle köras till tippen och en hög för datorer mm. som skulle värderas och dokumenteras till försäkringsbolaget. Det som var torrt bar vi också upp till garaget så nu är det inte så mycket kvar i källaren & det känns skönt. Igår var vi på tippen med en hel hästtransport full med vattenskadade grejer.... Det börjar torka upp nu men kommer det en störtskur till så klarar nog inte brunnen det. Måste förmodligen göra något åt det där...trist.

Idag har jag hunnit med & städa huset, när man ändå är igång så är det lika bra & fortsätta... stanna inte upp! Efter jobbet imorrn så ska jag direkt till stallet & rida Loppan & ponnierna sen vidare med Matilda till gympa i Brunnsparken. Ska bli kul & skutta av sig lite energi =D
På torsdag eller fredag ska ponnierna åka hem till Gullabo igen. Lite tomt kommer det att bli... Johanna & Sandra som har hjälpt mig med ponnierna kommer nog att sakna Hector & Roswell, de har tagit så väl hand om dem.

Denna veckan har jag jobbat på en annan förskola. Vi har sammanslagning i hela rektorsområdet nu under semestern och det funkar jättebra! Det är roligt att träffa lite nya människor och barnen verkar också trivas. Bara tre dagar till sen är det semester!! Det ska bli sååå skönt! Hoppas verkligen att jag kan få lite gjort under de veckorna när jag är ledig. Första veckan ska jag ju såklart vara i Falsterbo!

I helgen är det Tosia bonnadan, kanske hinner åka in till stan & gå på marknaden & köpa en langos! Ska träffa Anna Nils & Ninni iaf... kanske Vilda Matilda också.. Henrik ska också med, måste hinna träffa honom innan jag åker för när jag kommer hem så åker han.. Min allra bästaste Henrikooo! En vecka utan honom är inget jag ser fram emot... men Falsterbo gör det ju helt klart myyycket enklare!

Nu kommer snart Henrik hem.. Han har varit på Öland & köpt några bildelar... Har lovat honom ananas & glass och en omgång  passiens =D

Ha det bra alla vänner!!
Vi ses i Falsterbo hoppas jag!!
KRAM




Kommentarer
Postat av: Lina

.. Tack för blomman förresten!

Ja man kan inte anat än att bli deprimerad när sånt här händer.. Men vi fick tummen ur röven och har bestämt oss för att dränera och byta avlopp och allt det där iaf.

Skönt att höra att allt funkar under sammanslagningen! Kanske ses en sväng till helgen!

Kram Lina

2009-07-09 @ 21:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0