Schweizfest!

Hej hej!
Nu är det tätt mellan gångerna! Mitt liv är ju så händelserikt så det är helt otroligt =D
I lördags åkte jag & Henrik till stan & shoppade upp pengarna vi inte hade.. Var hos Loppi mitt på dagen & vid fyra var det kalas för Joakim som fyller 25 imorgon. Åt fantastiskt god mat! Hade bokat in oss på två festligheter samma kväll så fick lämna kalaset redan vid 18-tiden. Åkte direkt till Mats. Matilda, Gustav & Lucas där den berömda Schweiz-festen skulle äga rum =) & vilken fest sen! Nästan alla verkade ha jättekul! Vi åt (igen...) & sjöng & pratade skit. Henrik & jag bjöd på ett nummer som var väldigt uppskattat tydligen... =D Kvällen avslutades med en massa dans & ett dopp i poolen. Hade jättetrevligt! Ska bli jättekul & följa med till Schweiz!! Gillar verkligen det här gänget med människor!!
På söndagen vaknade jag tidigt & gick upp en sväng för & ge katterna mat. Somnade om sedan...& sov till halv 12!! Inte likt mig men var nog verkligen trött.. Efter "frukost" åkte jag & Henrik till Loppi & tog med henne ut på en promenad. Hon var pigg & lite busig... men det var skönt & få lite frisk luft! Var & handlade lite innan jag åkte & tog in min lilla häst.
Idag har jag jobbat. Både Sofie & Annie var sjuka & fick skickas hem tidigare... & då var redan Jeanette & Åsa hemma för att de var sjuka.. går nog ngn influensa nu skulle jag tro. Bara jag inte får det också! Skulle va droppen det. Undrar om det är fler som faller bort till imorrn... kan ju lätt bli lite kaos om det bara är personalen som blir drabbade. Barnen verkar pigga & friska förutom ett fåtal.
Startade upp vår viktklubb =) på jobbet idag också! Det är jättemånga som vill gå ner i vikt, några ska köra GI & en del ska bara motionera mera & äta bättre. Jag ska motionera & gå ner 3,8 kg exakt! =) Ska bli kul! Jag är ju fruktansvärt mycket tävlingsmänniska så jag kommer ge järnet =D
I eftermiddag har jag ridit min häst. Började med att hon galopperade runt mig på vägen in från hagen, tappade henne men fick snabbt tag på henne igen... Vill gärna ha en pigg häst men här går gränsen. Fick longera henne jättelänge innan jag kom upp.. (börjar bli vardag för oss....) Men sen gick det bra förutom att hon var lite trött. Får ju inget vettigt gjort för ridpassen går ju bara ut på & rasta Loppi, sen är hon för trött. Måste ju träna krumelurer nu, ska ju rida LA på henne i vår!
Har lagt det sista betongspacklet ikväll... hoppas att vi kan bli klara snart! Behövde göra mer på grunden än vi trodde. Men imorrn ska nog det sista kaklet komma på plats. Hoppas att det blir bra!
Nu ska jag snart sova tror jag..

Ha det bra!!
Kramar


Några bilder från Nyårsafton

Linda & Otto


Joakim & Annie


Heinrich <3


Skål


Snart 2009....


Kvällen avslutades med lite spel

Kommentarer
Postat av: helena

vaaa ska du till schweiz!!!!!?????? hemlis....det nummret skulle jag vilja se med dej o henrik... ja nu måste du börja träna loppis hon får inte bara busa!!!kram hg

2009-01-13 @ 13:30:41
Postat av: Anette Fellbo

Saknar er så jag hoppas att ni får ihop en liten tripp till Skåne snart, men tur ni inte är just nu. Både Jocke och jag är krassliga - influensan antagligen!!!

2009-01-13 @ 20:59:35
URL: http://www.skiazo153.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0