Åter på jobbet...

I fredags åkte vi på utflykt! Henrik visste inte vart vi skulle, hans föräldrar ville bjuda honom på resan för att han tagit examen. Första stoppet gjordes i Värnamo hos mamsen! Vi åt & fikade & lekte lite med mammas nya katt Sune. Det var trevligt! Stannade inte så länge utan for sedan vidare till Ullared för lite shopping. Henrik var lite lagom förtjust tror jag... =) men även han hittade lite & handla. Jag köpte mest hästgrejor men hittade även någon pryl till huset & ett par pikétröjor till stallet. Vi mötte upp med Annie & Joakim som är lite av storhandlare på Gekås & som hade startat ett par timmar tidigare än oss. Sedan åt vi & bodde över på gekås camping en natt & åkte sedan vidare till Göteborg & Liseberg. Hade en rolig dag med karusellåkning (jag kunde åka en hel del!), god mat & blöta kläder... Vi åkte fem vuxna i Flumerider... & blev aningens blöta. Revbenet gav sig till känna men ställde inte till det något vidare utan skötte sig i det stora hela väldigt bra.

Idag började jag jobba... tungt men okej. Träffade jobbarkompisar och barn som jag saknat & jobbade bara 6.15-13.15.. helt okej med kort första dag =D På torsdag börjar vi med några inskolningar & på måndag har jag min första den här terminen.

Loppan var inne för en grovrengöring idag & tyckte nog inte alls att det var så kul som jag hade hoppats.. Men fin blev hon =D Det är bara hovarna som ser för eländiga ut... Hovslagare sökes! Vi provade även en dressyrsadel som jag vill köpa! En Bates Maestro... den passade bra på Loppan utan ryttare.. ska se sen om den passar med mig på & om jag kan rida i den.

Hepp hepp, slut på happenings för den här gången!
Kramar från ma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0