Måla akvarell

Hej hej dagboken...
Ja skrivarglädjen är inte på topp direkt men jag ska göra ett försök nu iaf.. =D
Livet rullar på, jag jobbar mest hela tiden & är i stallet därefter. Allt funkar kanon, jobbet är bra, trevliga arbetskamrater & gulliga barn. Loppan går mkt bättre nu, kanske finns hopp för oss iaf =) I månadsskiftet ska vi byta stall... känns konstigt men skönt. Har ju varit på Mille i mer än åtta år... Hoppas hoppas att Loppi ska trivas i det nya stallet..! Ska bli kul & komma till ett stall där de har lite aktiviteter, hoppträningar & resor till Skandinavium mm.
Vill komma igång & tävla nästa år, det jobbigaste med ridningen nu är att jag har så långsiktiga mål... längtar tills jag kan träna för tävlingarna...om det nu blir så nån gång, känns som en evighet. Usch, nä nu låter jag mer pessimistisk än jag egentligen är =)
Under de senaste veckorna har jag varit i Falkenberg med galna familjen & Svenssons =) Det var skoj! Alla ponnierna gick bra i championatet & alla var nöjda & glada.
Jag & Henrik har gjort klart vårt matbord som blev bättre än förväntat. Visst syns det att det är hemmagjort men det gör inget! Nästa projekt är en sänggavel & kanske ett soffbord framöver, billigt, snyggt & jätteroligt! Tror jag ska bli möbelsnickare =D
Igår var moster Marie här & lärde mig lite om att måla akvarell! Marie är superduktig! Det var jätteroligt att få titta när hon målade.. & jättenervöst när jag skulle försöka prestera ngt.. men det blev iaf något som liknade ett landskap & jag gjorde även en rolig övning med små söta hus =D
Henrik är i Emmaboda & kör på banan där i helgen så jag & catsen har mest slappat idag. Har bakat äppelpaj när jag gjort paus från målandet.. & i em ska jag till Fåglasång & köpa foder & sen till stallet & rida. Skulle gått på aerobics ikväll men är förkyld så det får jag skippa tror jag.. Är svullen i halva munnen & har lite ont i halsen så jag äter ipren för glatta livet.. (nja, inte riktigt så kanske...)
Har haft planer på skidresa till Alperna i januari men väntar nog till mars-april när sista-minuten-resorna börjar ploppa fram.. 8000-9000 är mkt pengar även om det är billigt för just DEN resan...
Veckan som kommer är det Breeders & jag ska för första gången på ca sju-åtta år INTE föja med familjen Svensson... Jag & Henrik ska ev åka dit på lördagen & se finalerna & det ska bli roligt! Jättekul att Henrik vill följa med, behövde inte alls tjata =D
Nä nu ska jag klä mig lite & sen ska jag nog sticka iväg till Fåglasång & shoppa loss...

Ha det bra!
Kramar


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej på dej!

Jag bara undrar...vem är galna?? va synd om dej som har ont i halsen, det är bra att du lärt dej äta medicin.Jag blir lite orolig nu när du ska byta stall....hm men jag tror att det blir jättebra för dej o Loppan! kram

2008-10-12 @ 22:23:15
Postat av: Matilda

Men jag trodde ni ville följa med oss till alperna i FEB!!! Det kommer inte på långa vägar gå på så mkt som 9000 spänn....Lite avundsjuk är jag på din breederstripp måste tilläggas när jag ändå har dig på tråden =) skulle oxå vilja åka ner till helgen men nähädå! Sitta o plugga dag o natt det är va jag ska göra! Men snart kommer jag hem...första eller andra helgen i nov..och jag LÄNGTAR!! =)Såå sugen på o rida nu men framförallt o bara få gosa med min Jackson!! MEN..innebär detta att du inte är kvar på milleg då??? Hjälp va trist...nu ser jag inte riktigt lika mkt fram emot det....=( Hmm ja ses måste vi ju såklart ändå. Ha de gött hej! Puss

2008-10-13 @ 23:35:42
Postat av: Anette Fellbo

Fullt upp som vanligt ser jag...var ska du ställa Loppan? Nya ägarna är här och fixar som galningar. klipper hagarna med gräsklippare så att de ska bli jämna och fina till hästarna. Skäms lite att jag aldrig gjort det till mina....



Kram Anette

2008-10-19 @ 16:02:49
URL: http://www.skiazo153.blogspot.com
Postat av: Anso

hej hej hallå! nu tycker jag nog allt att du har målat akvarell väldigt länge... :-)

kram

2008-10-29 @ 16:20:21
URL: http://liamsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0