Tandläkare, Valborg & flygtur

Hej hej!

I onsdags var lilla Loppi hos tandläkaren. Hon hade vilat ungefär en vecka eftersom hon blev svullen på ganaschen när jag red henne. Tandläkaren (veterinären) hittade en vargtand på höger sida som hon drog ut, hon såg också att hon var väldigt vass och hade sår på båda sidor i munnen & hon hade även början till hakar.. Hon raspade en hel del & Loppan fick order om att vila en vecka till. Ingen tävling i helgen alltså. Skönt att hon hittade vad som var fel, stackars stackars Loppi har haft jätteont! Tänk att inte såren var läkta trots att hon hade vilat en vecka..! Usch..kan inte tänka på det, känner mig som en djurplågare.. Veterinären tyckte att jag kunde röra på henne lite trots att Loppan inte fick ha bett i munnen... nja.. skulle inte tro det. Det går knappt leda henne till & från hagen nu när hon är pigg. Skulle aldrig lyckas hålla henne i grimma & longerlina.. så, nä hon får vila helt tills hon kan ha träns med bett igen.
Denna veckan har jag ridit Stroller två dagar. Ninni tyckte att han var fin när jag hade ridit honom (jippi!) så hon frågade om jag kunde rida igen. Han är jätterolig & rida!
Igår firade vi Valborg med Ninni, Ola, Mattias, Linda, Otto & Henrik L. Det var mycket trevligt! Vi kollade på brasan, gick tipspromenad & åkte sedan hem & grillade hos oss.
Idag var jag & Henrik på flygplatsen vid elva-tiden. SAS firade 50 år idag & det var ett väldans pådrag för det =) Henrik hade bokat in oss på en tur med ett Boeing 737 för 50kr som gick till Rädda barnen, så vi flög en runda med en väldi massa "nybörjare" =) De tjoade & skrattde när planet skulle lyfta & i luftgroparna hisnade de =) Det var roligt! Gillar & flyga! Måste bara sluta tänka att vi ska krascha... Risken är ju inte så stor. I em har jag varit hos Loppan som gick på tårna in från hagen & blåste & fräste åt allt hon såg... Tror jag ska longera lite innan jag sitter upp på henne igen.. Borstade henne, kollade lite när Felix masserade Jacky & Weissbein =)
Nu har jag & Henrik precis kommit hem från vår har-inget-kul-att-göra-runda med bilen. Men det blev en ganska rolig runda på vägar som vi inte kände till alls. Handlade goda bullar som vi snart ska käka!
Imorrn ska jag till stallet på morgonen, sen ska jag & henrik shoppa i Kallekrona på em.

See ya!

Ett gott skratt förlänger livet....

http://www.youtube.com/watch?v=fRN2ho2tjp0

http://www.youtube.com/watch?v=vQGEo2P8rnA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=kUn_cESvrx8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=BCr6zyHLkJM&feature=related

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0