Loppan den vilda!

Hej hej alla glada!

Denna dagen har varit en hektisk dag... Jobbade som vanligt, gick bra. Har ganska mycket som eleverna behöver bli klara med innan skolavslutningen men jag tycker ändå att jag har planerat bra. Väldigt bra för & vara nybörjare måste jag nog säga utan & skryta.... =)
När eleverna gått hem för dagen hade jag utvecklingssamtal med en elev. Det gick också ganska bra. Man vet aldrig med de där samtalen... en del föräldrar kan vara ganska irriterade på skolan & då står man där & ska försöka försvara sig själv, rektorn eller någon annan lärare. Men alla mina samtal gick över förväntan, alla var nöjda & glada! Kanon!
Åkte direkt från jobbet till Henriks verkstad där jag (lite Henrik...) bytte till sommardäck på min bil. Sen körde vi till Kallekrona där vi shoppade lite presenter till släkt & vänner. Det tog lite för lång tid... Kom över ett rea-bord på Åhlens där de hade alla möjliga fina superbilliga parfymer & bodylotions.... Köpte en Puma bodylotion till en som fyller år (inga namn nämnda här....) & kunde inte låta bli & köpa en Ralph Lauren bodylotion till mig själv... Den hade kostat 295 & jag köpte den för 100! Luktar fantastiskt gott tycker jag!
På vägen hem körde vi inom Henriks föräldrars gård & hämtade min bil & pratade lite med svärföräldrarna. Sen körde jag direkt till stallet. Stannade på macken & handlade mig en traditionell "Mos med lingonsylt" korv är överskattat...
Mockade till Loppi & Jacky. Matilda är i Frankrike så jag tog hand om Jackson idag. Jag gick bort för & hämta Loppan & såg att Cindy hade något konstigt runt hoven... Såg ut som en sån ring som man kan ha runt kronan.. Jag kollade lite närmre på det & det var en bit från en hov som hade satt sig runt hennes lilla ben. Den stack henne lite i karleden & den var vass & stenhård så jag ropade på Ninni som hjälpte mig... mysko.
Ninni tog Sotis & hann en bra bit före mig & Loppan. Loppan var lite pigg men inte värre än vanligt tyckte jag. Johnny visade Highlight på vägen mellan ridhuset & hingststallet & när vi gick förbi (& för att säkert representera Highlight så bra som möjligt...) så for Loppan i luften snabbt som blixten & sen ställde hon sig rakt upp på bakbenen!! Jag blev så förvånad att jag inte kunde låta bli & skratta... Loppan, snälla söta Loppan inte trodde jag.... Såg bara två framhovar ovanför mig. =)
Fick in henne i stallet iaf... Sen bad jag Ninni & dra ner på havren.
När jag hade borstat båda hästarna, tagit hand om Acream & täckat Jacky åkte jag hem. Hemma stod maten på bordet & korvarna redo att grillas! Älsklings-Henrik!!
Nu har jag vandrat lite mellan tv:n & datorn.. ska packa en väska, ska ut på en liten resa imorgon men kan inte säga var. Får ni veta efter helgen... & tro nu ingenting. Ni som läser denna bloggen är inte inblandade men för & va på den säkra sidan så kniper jag till på måndag. Ska överraska några! Hihi! Ska bli kul!
Nu finns det inte mer & berätta...
Ha det bra kära vänner!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0