Jag hade rätt!!!!

Jaha kära läsare.... I fredags var jag & Henrik i Karlskrona & shoppade. Fick tag på lite kläder faktiskt..!! & skor! Kände mig ganska nöjd, blev inte alltför dyrt heller. Henrik jobbade på kvällen-natten så jag kollade lite på tv & åt popcorn i min ensamhet.

Igår var jag i stallet vid åtta. Började mocka, hann färdigt med alla boxar inne innan vi åkte till Ronneby på tävling. Matilda red Tino, det gick bra & de kom tvåa. Jag hade avanmält eftersom veterinären hade dragit ut Loppans vargtand & raspat hennes tänder så de jagade mig under hela dagen för att jag inte skulle glömma att betala..!! grrr... precis som jag någonsin smitit från att betala. Arg var jag! När jag till slut gick för & betala, sa de att det inte spelade ngn roll att jag hade veterinärintyg för det gällde inte längre... Så vet-intyget är helt meningslöst nu...?? det var ändrat i TR sa de... Jag skulle alltså få betala hela startavgiften på 150 kr ändå. Jag tyckte att det lät konstigt så jag kollade i TR när jag kom hem & HAHA jag hade rätt!! Om man har vet-intyg så ska man få tillbaka startavgiftspengarna och endast betala en administrativ avgift till tävlingarrangörerna på MAX 100 kr! Så idag var det Jenny som gick för att knäppa fru Besserwisser på näsan... Underbart!! Hon visade stolt att det stod i TR att jag skulle betala 150 kr men se då bläddrade Jenny till nästa sida och hoppsan där stod det ngt helt annat!
Kollade lite på ponnierna och pratade med Mim & Therese & "bebis" som var där & kollade på Alcazar.
Åkte till Mille vid 12 & när jag kom dit stod alla hästar inne... började med & släppa ut alla. Sen började jag mocka mina 14 boxar, fruktansvärt skitigt var det... Eftersom alla var iväg gick jag & Eva-Britt & hämtade havre & fodrade lunch. Sen forstatte jag & mocka vilket tog lååång tid idag! När jag äntligen var klar åkte jag hem. I em hade Henrik spekulanter på bilen & de köpte den! Vi firade med & äta kebab... inte bra. Sen körde vi & hämtade en gammal damcykel som jag har fått av en jobbarkompis, snällt!

Nu åter till lördagskvällen... missade den i allt skrivande om veterinärintyget & tävlingen.. =)
Var hos Matilda igår, firade hennes 25 år på nacken =) Hade mycket trevligt! Åkte in till Natti sen vilket var sådär... inte så roligt som vi hade hoppats på kanske.

Imorrn ska jag jobba & åka till stallet. Inget utöver det vanliga vill säga.. =)

Ha det bra!
Kramar

Kommentarer
Postat av: helena

Hej på dej!!
Det är rätt bara ge dej på alla fulingar som beter sig dumt...det fick jag göra med Gunnels häst...hon vill ta över Gunnel...den stora fulingen...drar sönder och kastar sig....blir tokig utan hennes kompisar...gunnel blir ännu tokigare...kastar ut från släpet...
sen fick jag träna allt som hon skrämt Gunnel för men för mej gjorde hon inte så. Vad bra att det var tänderna på Loppan nu blir hon nog som en ny pålle...sålde ninni ng hästar när vi var i Gbg?, hälsa alla.
sköt om dej kram hg

2008-05-05 @ 10:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0