Spanien!

Hej hej!

Nu är vi åter i Sverige. Glada och nöjda efter en härlig vecka i Spanien! Vi har solat och badat varje dag, vi har ätit på fina restauranger, ridit och shoppat! I början av veckan var vi i Estepona där vi i en korsning mötte polisen. Polisbilen tjöt till och jag såg i ögonvrån hur polisen satte ut handen och gapade något, min första kommentar var "det var grönt, det var grönt!" det visade sig sedan att det var lyset jag hade glömt sätta på..! Pust...
Några dagar låg vi på beachen och några dagar spenderade vi vid Gerts pool. En dag när vi kom hem till den lilla genuina byn Casares där vi bodde stod alla byns män uppradade på torget och längs hela vägen upp till kyrkan. Det var begravning och vi gick fram till en polis och frågade om det var okej att vi passerade. Han kunde såklart nästan ingen engelska men han sa "walking.. okej" så vi tog våra strandväskor och trippade fint förbi.. vi skämdes bara lite...
Under nätterna inbillade vi oss att vi hörde ljud, kändes som någon var i lägenheten... En dag när vi kom hem från strande stod en dörr i lägenheten på glänt. Ingen av oss hade rört dörren. En natt vaknade jag av att någon plockade med grejerna på nattduksbordet vid min säng. Innan jag öppnade ögonen hann jag tänka att det såklart var Ninni eller Matilda som var där och hämtade något. När jag tittade upp var det ingen där och Ninni och Matilda sov. Det var lite för tydligt för att vara en dröm.. men jag sa ändå inget till de andra.
En morgon åkte vi till Gerts fina anläggning och red. Jag fick rida Bonito som jag red när jag var nere i Spanien och hälsade på Anette hösten 2003. Det var jätteroligt att få rida honom igen!! Han är jättepigg och laddad! Matilda red en häst som hette Amapolo. Han var fin men lite lat. Ninni red också en häst som jag har glömt namnet på.. En annan dag kollade vi när Veronica red Jeque, en jättefin häst som är 6 år och kanske kan ha chans att kvala till Unghäst VM.
Sista kvällen var vi på en restaurang som vi aldrig har testat innan och den var kanon! Veronica och Mette som jobbar hos Gert var också med. Vi började på något sätt diskutera övernaturliga saker när vi nämde att det hade hänt massa mystiska saker i lägenheten i Casares. Veronica spärrade upp ögonen och såg ut som hon hade något att berätta och Matilda & Ninni blev jätterädda! Veronica berättade sedan att hennes kompisar hade varit nere och hälsat på henne två gånger men de vägrar komma tillbaka om de inte får sova i någon annan lägenhet. De hade vaknat på natten och sett handavtryck på väggarna och råkat ut för diverse andra spöklika saker... Spännande tyckte jag! Som mamma brukar säga; "Ett spöke tar inte ett annat spöke" så jag kände mig ganska lugn. Det slutade iaf med att vi sov hos Veronica sista natten =D
På morgonen åkte vi tillbaka till Casares och lägenheten för att packa. Vi kommer alltså från en parkering nere i byn i våra korta kjolar och små klänningar... och gubbarna på torget stirrade om möjligt ännu mer på oss. Deras stora intresse måste vara att sitta på torget och kolla på folk. Det är ju inte heller många turister i Casares så vi var väl extra spännande. Skämdes iaf ganska mycket när vi kom hem tidigt på morgonen. De trodde förmodligen att vi hade spenderat natten hos några män som vi raggat upp kvällen innan...
Innan vi kom iväg lyckades vi även få parkeringsböter på vår kära hyrbil. 110 euro, alltså ungefär 1000 kr!! Inga billiga böter i Spanien inte....
Flygningen hem gick bra och det kändes skönt att till slut komma innanför dörren till mitt & Henriks alldeles underbara hus.

Snipp snapp snut nu var sagan slut!

Fotboll ikväll!! Heja Sverige!!

(Klicka för större bilder)

   
Matilda & Spöket Laban 

        
Jag & Bonito
     

    
Matilda & Amapolo

    
Ninni rider 

   
Gerts hus  

    
Gerts pool   


 Matilda & Ninni äter
 frukost på vår veranda


Kommentarer
Postat av: Helena

Fy fannan, jag känner att jag hade kunnat vara med fastän jag var sjuk! NÄSTA GÅNG ÄR VI 4 KÄRRINGAR! Pusspuss

2008-06-15 @ 22:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0