Skorpan på vift & skorna på sne...

Denna veckan har jag jobbat som vanligt. Min bil är sönder så jag kör för tillfället saab som vi har lånat av Henriks föräldrar. I måndags fick vi samåka, så jag följde med in till stan när Henrik skulle till skolan. Jag stack en sväng till gymmet & sprang 3 km på löpbandet. Sen körde jag vårt vanliga benpass. När jag hade jobbat klart körde jag ut till stallet. Hade tänkt rida Loppan men hon hade såklart trampat på sin sko så den var böjd... fattades en söm också.
I tisdags var jag i stallet på morgonen. Red Jacky lite i ridhuset eftersom Matilda har varit sjuk. Det var roligt! Inte att Matida var sjuk utan för att jag rider så sällan nu... På kvällen var jag på gymmet igen på "Kondition & styrka-passet". Gick mycket bättre denna gången! Skam den som ger sig...

I onsdags var jag i stallet på morgonen. Sen var jag i Karlskrona & shoppade nya träningskläder. Nu blir det ännu roligare & träna! =) Åkte till stallet på kvällen för & kolla på lektionen men så blev det inte...

I torsdags jobbade jag & var i stallet. På kvällen var vår älskade Skorpan borta... Henrik sa att han hade varit ute en stund när jag kom hem strax efter kl 18. När vi gick & la oss vid tolv-tiden hade vi varit ute i snöstormen & letat efter honom två gånger..men ingen kise syntes till.. Tänkte att han skulle komma tillbaka under natten..

Igår morse vaknade jag 6.30.. & insåg att lilla Skorpan fortfarande inte hade kommit hem... Jag blev jätteorolig..trodde aldrig jag skulle få se honom igen. Precis när jag sa till Henrik att jag tycker jag hör honom hela tiden så dök han upp.. Jätterufsig & jätteblöt & jättekissnödig. Våra små cats kissar hellre i låda än utomhus.. Sen stack jag till stallet & fick veta att Loppan hade tappat en sko. Det är klart tänkte jag & lyfte hoven med den böjda skon men den satt kvar! Hon hade såklart lyckats dra av sig den andra skon! Ringde hovslagaren som kom på em när jag hade jobbat klart..

Idag har jag planer på att, sticka till gymmet, gå lite på stan, åka till stallet & åka till Matilda & Mats som har fest ikväll. Sen får vi se vad kvällen har att erbjuda...Natti sen kanske..? 

Trevlig helg alla läsare! ...om jag har några sådana.. får ju sällan några inlägg!! =(

Kramar Jenny

image32                  

image33

image34

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0