Helgen

Ja då var tredje advent över & vi närmar oss verkligen jul nu... Har faktiskt hunnit med mkt denna helgen & det känns ju alltid bra tycker jag.
Lördag morgon 6.15 ringde klockan.... Var i stallt vid sju. Red Loppan först en sväng i rdihuset sen ut i skogen. Var jättehärligt ute så tidigt på morgonen... ändå drar man sig för & gå upp.. Var klar strax innan nio, åkte hem & duschade & åt frukost. Vid tio åkte jag & Ninni till Kalmar & shoppade. Hade mkt trevligt & hittade (med hjälp av Ninni) några julklappar! Har nog handlat hälften nu skulle jag tro... På vägen hem stannade vi i stallet & gav Loppan kraftfoder & sen körde Ninni hem mig.
Söndag morgon ringde klockan 8.30.... Vaknade igen 10.30... hoppsan då.
Snickrade ramar & städade på förmiddagen. Gjorde fyra stycken i olika former. Vid halv tre-tiden åkte jag till ÖB & köpte en häftpistol & till Maxi & handlade middagsmat. Åkte direkt till stallet & tog hand om min lilla häst. Tvättade hennes leriga ben, klippte & friserade. Ryckte hennes man & sen longerade jag henne i ridhuset en stund. Hon var en buse & pep & brallade =) Har ökat på kraftfodret lite... kanske var en dum ide´... Åkte vidare till Mille & gav katterna mat & pratade med Ninni en stund.
Ikväll har vi ätit jättegod mat!! Färsk pasta, fläskfile´, creme fraiche med smak av saffran & tomat, fetaost... & allt detta i en enda röra såklart! Jättegott! Några skumtomtar & tacochips med guacamole som efterrätt. Vilken söndagkväll! Allt hänger på maten liksom... =D Spände fast tyget på ramarna & satte upp dem på väggen, ganska fint blev det... Kanske får för mig & lägga ut en bild på dem ngn gång =)
Nu förbereder jag mig för en arbetsvecka med ganska sena kvällar... på onsdag ska Loppi vaccineras, annars är det inget särskilt denna veckan va jag kan minnas... Kanske blir en tjejfest på lördag.. kommer du Gustafsson?

Godnatt gott folk! Själv hoppas jag på en natt fri från pipande möss under sängen...huu

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja för tusan jag kommer!! Jag vill se ramarna!! Ha de gott. helena

2008-12-16 @ 22:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0