Barbapappa!

Hejsan hallojsan!
Nu har ytterligare två veckor gått & det har hunnits med mycket i Johanssons händelserika liv =) Förra fredagen kom Helena, Julia & Evi hit & bodde hos oss tills på lördagen. Jag lagade indisk mat som jag bjöd dem & Ninni på. På lördagen bar det av till Karlshamn väldigt tidigt & där red Julia Melody i LA:P1 & LA:4, Ninni Pebbles & Lonely i LA:1 & Goldiva i LB. Josefin red Alcazar i LB & jag red honom i LA:1. Han kändes jättefin! Jag var nöjd med honom, med tanke på hur lite vi har kunnat öva & hur mycket han har lärt sig på kort tid så måste jag säga att han är fantastiskt duktig. Ninni tyckte också att det hade blivit stor skillnad på honom så jag kände mig nöjd efteråt. Han kvalade dock inte vilket var ganska surt... men kul har det varit & tävla honom iaf! I söndags gjorde jag stallet på morgonen & red Loppan. Därefter åkte jag hem, duschade & stack till Karlskrona med Heinrich! Vi köpte lite grejer till vårt hem, bla. en ny duschslang (den gamla hade gått sönder) och en träskiva till vårt nya köksbord!! Vi åkte inom Skopunkten på vägen hem & jag inhandlade även ett par gympadojor! Vi stannade i Gredeby där operation köksbord startade upp... Vi ritade olika lösningar som kunde fungera, ville ju inte ha ett hederligt runt eller fyrkantigt bord... det blev till slut ett Barbapappa-bord!! Jättecoolt! Bryr mig inte om vad andra tycker om det för jag bara älskar mitt nya bord (hoppas att jag gör det när det är färdigt & ställt på plats också...) Vi har putsat på kanterna så det är färdigt att målas. Det kommer att bli en guld schablon över nästan hela bordet & resten blir svart, blankt. Blir nog svarta stålben på, vet inte var & hur många.. får se så det hålls uppe, kanske krävs fem ben..

barbapappa



I veckan har jag jobbat som vanligt. I måndags hade vi även husmöte där alla avdelningar samlades mellan 17 & 19.30 så jag jobbade i stort sett heeela långa dagen. Började 7.30 & slutade 16 så jag hann precis ut & mocka till Loppan innan mötet började...Var dunderförkyld i måndags också så det blev ett antal rundor till toaletten för snytning...bläää..Börjar bli lite bättre nu men är fortfarande snuvig.. 
Gillar verkligen mitt jobb! Gillar alla som jobbar där också! Hoppas verkligen att jag får stanna länge..! Men tacka vet jag Parkdala där jag jobbade förra hösten!! Det är svårt & slå det... träffade mina allra bästaste gamla jobbarkompisar därifrån när vi hade föreläsning med jobbet förra veckan!! Saknar dem!
Annars har jag pysslat lite i trädgården denna veckan, Henrik klippte gräset igår & jag räfsade gräs. Idag fortsatte jag räfsa, rensade ogräs, räfsade grusgången & flyttade grus & klippte kanterna på gräsmattan. Imorrn ska jag städa på morgonen sen ut till Loppan vid halv tio, sen kommer mamma, Ida, Sven & Marie!! Det ska bli jätteroligt! Ska hälsa på Loppan, äta middag & åka ut med båten. På söndag är det tävling i Yxnarum, tänkte sticka dit & kolla. På måndag är det fotografering med barna på dagis =D Får INTE glömma det! Skulle vara typiskt mig & komma dit som värsta fågelskrämman i sletna kläder..

Ha en trevlig helg!
KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Ylva

Tack så mycket!

Ja, jag fattar inte såna omogna personer.. hatar såna :P

Allt bra med dig?

Kram

2008-09-15 @ 22:27:09
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0