Kusin Ella

Jaha då var det dags för en avrapportering igen då.. =)
Förra veckan kom min kusin Ella till världen, lilla lilla Mira har alltså blivit storasyster. Världens sötaste kusiner!!
I lördags var jag i Jämjö och tävlade med Alcazar. Ninni hade också ett par ponnier som hon skulle kvala till championatet. Alla kvalade, Alcazar också! Så nu har vi ett kval klart och ett återstående... Karlshamn nästa helg. Julia och Helena kom ner innan tävling och följde med för att titta... de blev dessvärre hästskötare åt oss som tävlade och jag hoppas ändå att de tyckte det var lite roligt..! Julia stannade för att jobba en vecka på Mille och för att träna med Melody.
I lördags kväll var vi på Johans 25årsfest! Hade jätteroligt ända tills jag tröttnade och cyklade hem. Henrik stannade ett litet tag till. Jag hade inget lyse på cykeln så hemfärden blev smått våghalsig då jag trampade på i 190 utan & se vart vägen var... =O
På söndagmorgonen hoppade vi upp ur sängen, duschade och sen iväg på Teodors dop. Det var mycket trevligt! God mat och trevligt sällskap! Ett extra plus för efterrätten!!
Åkte ut till Loppan på kvällen.
I måndags började jag på mitt nya jobb! Ett dagisjobb den här gången och det kändes ok. Lite virrigt första dagen men jag tycker redan att jag har kommit in i det bättre och att jag har lärt mig alla namn. Blir nog bara bättre och bättre. Har ändå funderat mycket på vad jag ska göra nästa år... kanske ska testa att jobba med något helt annat ett tag....? Får se. Ska anmäla mig till en akvarellkurs som är 8 gånger 3 timmar i höst, 900 kr, ganska överkomligt tror jag. Sen har moster Marie också sagt att vi ska hinna måla tillsammans någon gång i höst!! Det ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning... vet inte om jag vågar visa hur kass jag egentligen är... men kan ju kanske lära mig!
Ikväll ska jag, Ninni & Matilda träffas & fika.... sista kvällen med gänget skulle man ju kunna säga.. På fredag åker Matilda till Linköping för fortsatta studier & Ninni sticker till Gotland på bröllop. Ja, jo Ninni kommer tillbaka såklart, konstigt skulle det ju vara annars =D men inte Matildus.... trist.
Nu ska jag ta mig en dusch innan det bär av till city =)
Ha det bra!
Kramar Jenny

Jättesöta Alcazar!


Jag & Alcazar i LA:1, Jämjö


Jag & Alcazar


Ninni & Pebbles

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ponnierna är supersöta o jag kommer saknar er en massa!!! Vi ses i Falkenberg, och OJ va kul vi kommer ha!!! Hela gänget i stugan, trötta o lite vin på de =D Kraaaamar!

2008-08-14 @ 22:07:55
Postat av: Ylva

Vad kul med ett nytt inlägg! Och vilka fina bilder på Pebban och Alciz ;)

Hur leker livet ute på Mille då?

Kramar

2008-08-15 @ 13:33:48
URL: http://ylva87.blogg.se/
Postat av: Anette Fellbo

Fina bilder, tänka att lilla Pebbles går att rida på...

2008-08-21 @ 09:37:09
URL: http://www.skiazo153.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0