Tävlingar & hingstvis

Tiden rusar iväg & jag hinner inte med! Det är bara en vecka sedan jag skrev senast & det känns som jag har hunnit med massor!

Vi har gjort lite vårfint i trädgården. Henrik har klippt gräset & jag har planterat blommor i krukorna utomhus. Jag har också planterat om våra Pelargonier, order från svärmor =)

Varenda dag släpar katterna in minst en levande mus & ett par döa... Huu! En dag var de i min jobb-väska & jag hörde hur den stackars musen skrek för sitt liv... jag skulle åka till jobbet & ville helst inte träffa på den skräckslagna musen.. Lyckades till slut få in musen & katterna i sovrummet så jag kunde fly ut & lämna den stackars lilla söta musen åt sitt öde. När jag kom hem ett par timmat senare låg den död i hallen...

I fredags körde Henrik taxi & jag satt hemma & hade tråkigt... Tittade på min favvo-film för tillfället.. Bridget Jones, har sett den 100 gånger.

I lördags åkte jag & Julia till Karlskrona & shoppade lite nödvändigheter, kläder & smycken =) Tog en hamburgare på Mc Donalds & stötte på lite Värnamo-bor, trevligt! Under em kom Helena & Gunnel till stallet. Gunnel skulle provrida Candy & har nu bestämt sig för & köpa henne. Red Loppan när Julia tränade med Melody. Det går mycket bättre med Loppan sen jag började ge henne lite energifoder. Hon är mycket mer arbetsvillig & orkar mer. Idag gick hon bättre än hon nånsin gjort!!

I söndags följde jag med Julia & Helena på tävling i Karlskrona. Det gick jättebra för Julia som vann LA:1. När de hade släppt av mig & kört vidare hemåt åkte jaghem & sen vidare till stallet. Skulle följa med Rigmor till Öland med Vitben & Nurejev. Ninni & Matilda var redan där med Tino & Stroller. Matilda hade ridit Tino i LA & kommit på en fjärdeplats, Ninni hade ridit Stroller i MSV & vunnit den klassen. Nurejev kvalade med 82% vilket är jättebra!! & Vitben kvalade med 79% vilket inte heller är fy skam =) Kul med en sån lyckad dag! Det enda tråkiga med dagen var att jag inte jag tävlade... Längtar till nästa gång jag & Loppan ska iväg!

Idag har jag varit i stallet på morgonen & fm, sen åkte jag till jobbet, slutade tre, sen bar det av på kalas, Henriks syster Annie fyller år.

Nu ska jag sova... imorgon väntar en dag med hårt arbete =) Studiedag & inga barn, hoppas det blir skoj!

Veckan som väntar är ganska hektisk... Jobb kombinerat med ridning & hingstvisning hemma & i Stockholm... middag för universitetsvännerna & städning & Kondition & styrka på gymmet... Kommer vara trött efter helgen. Men det ska bli fantastiskt kul!

Ha det bra nu alla trogna läsare!
Kramar från en trött Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0