Loppans första tävling

Ja, då hade man klarat av debuten. Loppan skötte sig exemplariskt.... nästan...
Hon klev på transporten, åkte fint, var ganska lugn när hon kom fram & skötte sig ganska bra när jag red. Inne på banan var hon dock inte så sugen på vänster galopp som jag kanske hade hoppats på... men resten av programmet var okej. Fick inga bra poäng men det hade vi inte heller räknat med. När vi skulle hem gick det bra & lasta & hon stod snällt i trailern. Ett stort tack till mina hästskötare =)
När vi kom hem mockade vi (hade stallet i helgen), sen vidare till hästaffären & till ÖB. Var tillbaka på Mille vid 18-tiden... skulle mocka Loppans box & hem & duscha & sedan va på Annas avskedfest vid sju.. Det gick inte. Kom dit vid kl åtta. Pratade, käkade kladdkaka & sjöng karaoke! Jag & Henrik försökte oss på & göra en "Henrik & Annie"-version av Barbie girl... gick sådär.
Igår åkte jag ut till stallet vid nio-tiden. Mockade alla boxar, strödde, sopade & krattade. Hann prata lite med Helena innan jag åkte. Sen åkte jag hem & sen vidare till Älmhult med Henrik. Gick på Ikea & handlade såklart mer än vi hade tänkt. Det blev gardiner till vardagsrummet, kuddar till soffan, väggdekoration & glas. När vi hade handlat klart åkte vi & fikade hos moster Marie. Det var mycket trevligt.
Idag var jag i stallet strax efter sju. Hjälpte till lite med krattning mm. Åt frukost med Ninni & Matilda, sen red jag Loppan - gick jättebra! Sen hann jag rida Lonely en liten stund innan jag åkte hem & vidare till jobbet.
I em har jag inte gjort mkt nytta... Jag har lagat lite mat, slängt ut en dö mus, slängt ut en skalbagge & hittat en snigel i vårt hus som jag sparade tills Henrik kom hem...huuuuu!
Imorgon ska jag jobba. Sen ska jag till stallet & rida ut på Loppan & sen till gymmet & mitt "Kondition & Styrka"-pass. Ska bli kul!
Nu ska jag sova sova sova säng säng säng!
Guten Nacht!

Kommentarer
Postat av: Anette Fellbo

Kul att Loppan skötte sig så fint.Poäng får man aldrig så många som man tycker att man är värd. Tyvärr!! Har inte hört hur det gick för C ännu och hittar inget på distriktets hemsida. Hälsa alla.//Anette

2008-04-09 @ 18:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0