Finemang!!

Hej på er kära vänner!

Nu är både bilen och mina tänder godkända för ett år framöver! Det känns finemang!! Har varit hos tandläkare Anna idag & fått tänderna polerade, kändes bra. Hon är bra min tandläkare!
Sen sist jag skrev har jag & Loppan trimmat (???) inför tävlingen. Hon vilar sig i form genom två dagars vila, igår och idag... Jag har två alternativ att välja mellan; antingen rider jag & tränar inför tävlingen vilket förmodligen skulle resultera i fina galoppfattningar på en seg häst ELLER låter jag henne vila & skiter i hur galoppfattningarna blir & har istället energi genom hela programmet.... & då väljer jag alternativ 2.
Julia kom i söndags och har snart praktiserat på Mille en hel vecka. Det har gått bra! I tisdags var jag, Matilda, Ninni, Julia & Johnny på hingstvisning med Twiligt någonstans runt Sturup. Det gick bra, var hemma vid halv ett, mitt i natten.
I onsdags var jag & Matilda på Bodypump & efteråt skulle vi åka hem till mig & laga tacos & kolla på Greys Anatomy. När vi höll på & packa upp varorna som bäst hörde vi en mus pipa från vardagsrummet! Catsen hade tydligen släpat in en levande (vilket inte är så ovanligt numera...!) Vår musjakt slutade med att vi tillagade maten & sedan satte oss i datarummet för & äta. Sen kom Henrik & konstaterade att musen var död & räddade vår kväll framför tv:n =D
Igår var Anna med mig på jobbet och eleverna fick ställa frågor till henne. Det var faktiskt överraskande många som vågade prata engelska, några försökte även med några tyska fraser =) På kvällen överraskade vi Anna (om ska åka hem till Tyskland på söndag) genom ett besök på kinarestaurangen i stan. Det var mycket trevligt!
Snart ska jag jobba. Sedan ska jag vidare till stallet och förbereda inför tävlingen. Loppan ska bada ben och svans, manen ska ryckas & tofsar ska klippas. Sadel, träns & stövlar ska putsas och skydd och schabrak ska tvättas. Sen ska jag packa. Har handlat frallor och cookies till mina snälla hästskötare. Har ju ett par stycken... sju närmare bestämt =) Mamma, Sven & Lena kommer ner och kollar, mamma ville absolut inte missa Loppis första tävling =)
Nä, nu ska jag leta upp en ikea-kasse att packa i, mitt vita schabrak och lite annat smått & gott. Måste hinna köpa en ny tävlingsskjorta eftersom min förra har blivit förstörd av att inte använts på ett bra tag..
Ja, bäst & sätta fart!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Anette Fellbo

Hej!

Hur gick det på tävlingen? Corina mönstrade tydligen idag för Östergötland och besked kommer på tisdag. Är nyfiken. Nya ägaren var i alla fall jätte nöjd med henne.

Kramar Anette

PS. Ny film på bloggen DS

2008-04-05 @ 22:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0