Härliga helg!!

Tjaba tjena hallå!
Har haft en jättehärlig långhelg!! Var i stallet & fodrade vid sju i fredags morse. Red Loppan och hjälpte Nina att släppa ut alla hästarna. Var hemma vid halv tio-tiden & åt frukost med Henrik. Städade huset. fixade lite både inne & ute för att Carro & kenneth skulle komma =D
På eftermiddagen åkte jag & hämtade upp Erika & Sandra & sen åkte vi på hingstvisning på Millegarne. Det var första gången på nio år som jag bara tittade på visningen. Hjälpte bara till liiite.. =) När jag kom hem hade Carro & Kenneth precis kommit. Vi åt & hade en jättetrevlig kväll! På lördagen åkte vi till stallet & mockade & fixade lite till Loppi. Var nere i hagen så C & K fick hälsa på min älskade häst. Var en sväng ute i Gredeby & hämtade flytvästar sen bar det av ut på havet. Grillade & slappade på Helgö & åkte en runda med båten. Innan vi körde hem handlade vi å Maxi. Lagade potatisgratäng & falsk fläskfilé på kvällen, ganska gott faktiskt =)
Igår var vi på loppmarknaden i Brunnsparken. Hittade tre pastaburkar i olika storlekar för 35 kr. Sen fikade vi på Wienercafe´t och sen körde vi en sväng till Millegarne. Fullspäckat schema men ändå ganska lugnt & skönt =D Grillade lite kött innan vi körde våra gäster till tåget.... En jättehärlig helg!!
Stannade i stallet & red min duktiga häst!! Idag skötte hon sig också exemplariskt!! Härligt! Ska bli roligt & rida för Ninni på torsdag!
Cyklade till jobbet & stallet idag & på vägen hem pratade jag med Therese om ponnierna som jag ska rida in/rida till i sommar... blir nog bra! Plötsligt kom en hund utspringandes & skällandes, lät som en varg!! Den sprang efter mig & lät jättearg! En man skrek efter hunden som sedan gav upp.... jag skrek i örat på Therese & hon kunde inte sluta skratta! Usch traumatiska upplevelser... & jag som redan har stor respekt för hundar..!!
Nu ska jag snart sova sova säng säng säng.... Funderar på & ringa frisören & höra om de har någon tid till en kalufs som denna... hum, undrar hur kort det ska bli.. snaggat kanske, hihi, HUR kul hade inte jag sett ut då!!??
PÅ lördag är det tävling i Ronneby, ska bli roligt! Sen blir det kalas!

Ha det bra!
Kramar

Våra gäster har precis anlänt & här ska vi äta köttfärspaj


I stallet. Här får jag hjälp med att packa hö =)


Här vågar vi oss in till Loppan för att hälsa


...& vi klappade henne!


Grillmästaren Henrikooo!


Ser väl härligt ut det här!?


Båten.. härliga sommar!


Coolingarna i båten


....vi där bak i båten, vi vill ej va med om nån krock!!


Vår fina orkidé


Grillning innan Carro & Kenneth skulle hem


Kommentarer
Postat av: Carro

Nu har jag godkänt bilderna =) Vi ser absolut livrädda ut för Loppan alla tre! haha!

Vill komma snart igen!

2009-05-07 @ 19:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0