Födelsedagsfirande & tävling

Denna veckan har gått ganska snabbt. Vi hade möte på jobbet i onsdags och jag fick veta att jag får vara kvar på samma ställe till hösten, känns bra. I torsdags tränade jag för Ninni, gick sådär. Igår var det födelsedagsfirande & tävling. Vaknade vid 7-tiden, Henrik, Tarzan & Alice kom & grattade mig <3 Jag fick ett usb-minne med massa bra musik av Heinrich som jag kan ha i bilen. 
Mamma, Sven & Lena kom till tävlingsplatsen i Ronneby & supportade. Henrik ingick också i fancluben & jag hade två duktiga hästskötare med mig, Erika & Johanna, kanon! Jag hade fått låna en dressyrsadel av Ninni & jag var såklart rädd att den skulle repas eller att ngt annat skulle hända den och självklart får min älskade häst för sig att hon ska rulla bort flugor & knoppar så hon lägger sig ner när Erika leder henne!! Jag såg när benen vek sig på henne & sprang så fort jag kunde för & få upp henne! Erika kämpade för sitt liv =D Hon hann aldrig rulla runt SOM TUR VAR! Sadeln (& alla andra som kom i min väg) klarade sig bra =) Sen satt jag upp. Loppan skötte sig ganska bra. Såhär i efterhand är jag väldigt nöjd med henne! Såg filmer från när jag red & de såg okej ut. Fick ganska okej poäng.
Efter tävlingen var det kalas hemma hos oss. Henriks föräldrar & Annie & Joakim kom också. Vi åt god mat & fikade. Henrik & Sven fixade med maten när jag, mamma & Lena var i stallet. Vid 19tiden åkte de hem. Jag & Henrik följde med till Annie & Joakims tomt sen åkte vi ut till Loppan en sväng.
Idag blir en slappardag! Ska köra en trädgårdsmöbel till Erikas föräldrar & i em ska jag rida Loppan... annars är det väldigt lugnt.

Ha det bra alla!




Kommentarer
Postat av: Anette Fellbo

Underbar bild på Loppan när hon ligger ner! Hur lyckades du få till den i hasten? Hon ser fin ut när du rider oxå. Pussa henne från mig

2009-05-10 @ 18:56:38
URL: http://www.skiazo153.blogspot.com.com
Postat av: Carro

Ser fin fint ut Jenny! =)

2009-05-10 @ 19:42:06
Postat av: Helena

Ja men för fannan!!! Grattis i efterskott ååhh tänkte i torsdags huvet tomt i fredags.Vilken liten buse till häst du måste tala om för henne att man kan bara inte göra så när man är på DRESSYRtävling då är det FIIIIN som gäller.Vi var i Olsegården i helgen och när jag kom till en rondell någonstans i Halland sa GPSen att vi var framme vid destination, tror du HG blev bannad? Julia hade inte tagit med sig proppen heller med telnr oj oj oj kram

2009-05-10 @ 21:44:35
Postat av: Johanna

haha bilden på Loppan som ligger ner var lika bra som utlovat! :D Tur att inte sadeln blev förstörd ;D

2009-05-12 @ 08:18:19
Postat av: Linda Henström

Fina ni är! Du och Loppan

2009-05-14 @ 22:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0