Min pigga Lopp

Allt känns så spännande inför våren med skidresa, tävlingar med Loppi & annat smått & gott. Ser verkligen fram emot den här våren! Är inte den rikaste här i världen så jag har väl inte råd med allt jag planerar men hoppas kan man.

Helgen som varit blev inte så som vi först hade tänkt. Det blev ingen resa till Värnamo men en trevlig helg med  sambo & vänner. På fredagkvällen kom Matilda & Ninni hit. Kollade på Let´s dance & åt chips, morötter & dip. Hann även med & snacka lite skit =)
I lördags hade jag fodringen, åkte hem & åt frukost & sen tillbaka igen. Vågade inte ha någon annan till & släppa ut vildhästen Loppan... pust. Åkte hem & sen vidare till staden för lite mat-shopping.. Sen kaklade vi nästan färdigt.. åå tar sån tid.. men det bara krånglar hela tiden med väggar som ramlar sönder & fix som tar slut....& fix som måste torka flera dygn... Efter jag hade ridit Ploppen var det fest hos Matilda. Hade trevligt! Åkte med till Karlskrona men åkte hem igen med Henrik =) Kände inte för & gå ut, fattigare än fattigast.
I söndags steg vi upp & åt frukost, sprang 3 kilometar´n på tid, jätteskönt! Åkte till Loppi & red på em sen till Henriks föräldrar med semlor på kvällen. Letade upp lite saker som vi ska få sälja åt dem =D Måste få ihop så det räcker till Schweizresan hihi!
Igår jobbade jag. Efteråt longerade jag Loppan i paddocken, mest för att hon skulle få röra sig lite. Gick väldigt trögt i början men fick efter en stund fnatt... & skenade iväg så jag tappade henne, hon tvärnitade vid ridhusväggen & skvätte upp grus på plåten, blev rädd & skenade ut från paddocken, förbi stallet & två islänningar & blev SOM TUR VAR stoppade av Sandra på moped.... kunde gått illa. Ska definitivt dra ner på havren & köpa en säck Grund! Även om hon är seg (som idag tex) så får hon ändå sina frispel... Lite som Highlight själv, fast han är ju så glad & skojig hela tiden, Loppan får bara såna ryck. Men men... hon är så gullig min lilla häst. Hon är ändå duktig med så mycket. Ryggningar har jag lyckats lära henne all by myself, mycke bra mycke bra =D
Nä, nog snackat.
Over and out.

Kram

Liten Loppan på väg ut till sommarbetet


Hälsar på vännerna


Så fin!!!


Bara bebis, gullet!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh sommar! vilka fina bilder!just nu är det handboll på tv så jag fick mej en stund här.nu vill vi se en bild på köket snart.puss puss

2009-01-24 @ 19:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0