The weekend...

Jaha kära läsare... Har ju fått en del påtryckningar om att jag inte skrivit i min blogg så duktigt som jag borde och vad får man tillbaka när man väl anstränger sig.. jo, no comments! Hela min dag blir ju räddad av era snälla och trevliga kommentarer.... jag känner mig alldeles ensammen.. Haha, nä blogg skriver jag ju för min egen skull, inte för er, sådetså!
Jaa.. vad har jag då hittat på de senaste dagarna..? I fredags fick jag angenämt besök ifrån Linköping och ifrån Tingsryd. Matilda, Therese & Gerda! Jätteroligt & träffa dem! Lilla Gerda växer för varje gång jag ser henne (konstigt vore det annars iofs..) & sååå söt hon är!! Ville behålla henne men det gick såklart inte..
I lördags tog jag sovmorgon. Mycket skönt faktiskt! Körde en svängom i staden & shoppade lite av varje. Var i stallet på eftermiddagen och på kvällen var vi hos Philip & Emma. Kollade in deras nyinköpta hus som var riktigt fint. Åt schebab & spelade spel =) Som vanligt i detta gäng uppstod en hel del meningsskiljaktigheter.. Nästan alla har vinnarsskallar som Gunde Svan och är mindre glada för & förlora... så det var heta diskussioner om vad som var rätt & fel. Men kul ändå! Kunde varit värre =D
I söndags var jag & Henrik ute & cyklade på förmiddagen. Vi utforskade skogarna kring vårt hus. Hade mycket roligt & har ett & annat rivsår efter snåren som vi så envist skulle igenom... Trodde att vi till slut skulle hitta hem genom skogen men fick till slut ge upp & vända hemåt. Hade en Fars-dag-lunch att passa. Skyndade & duscha sen bar det av till Henriks föräldrar. Åt fisksoppa & sedan äppelpaj, gott! Tog stallet på vägen hem, Erika kom & red Loppan. Hoppas på att kunna få lite hjälp med Loppan ibland när jag är iväg. Erika verkar vara en lugn & trevlig tjej, blir jättebra tror jag. Körde ut till Mille på vägen hem. Gav katterna mat & vatten, gosade med min lilla Muffi!
Idag har jag jobbat, var på teater sista halvtimman innan jag stack hemåt. Körde hem & hämtade papprena till mitt nya körkort som hade anlänt till posten. Skulle hämta det men upptäckte att jag inte hade mitt gamla körkort. Tog med passet & trodde att det skulle funka.. men nä. Åkte & handlade lite & sen körde jag till gymmet. Sprang några kilometer & körde några maskiner. Ganska nöjd med tanke på att jag har tränat EN enda gång denna hösten! Har varit förkyld så jag har inte vågat, men nu ska det bli andra bullar! Åkte hem & bytte om till stallkläder, sen till stallet. Mockade, borstade & tvättade Loppans ben i spolspiltan. Förtsa gången hon såg något sådant =) men jag behövde inte ens binda upp henne, hon stod still ändå! Blåste & fräste lite men var ändå lugn, duktig pålla! Nu ikväll kunde jag hämta körkortet! Blev inte så bra som jag hade hoppats på men ändå okej. Alice kom in för en stund seda, alldeles blöt & eländig. Hade en taggig gren hängandes i pälsen som vi fick klippa bort. Undrar om hon har suttit fast i någon buske... tror inte att hon gärna hade varit ute i regnet annars...
Imorrn är en vanlig arbetsdag... sen stallet. Loppan har tappat en baksko så jag ska se om hon kan gå utan den.. hovslagaren (den nya hovslagaren!) kommer nästa vecka.
Nu ska jag snart sova en sov, godnatt gott folk!

Kommentarer
Postat av: Anette Fellbo

Konstigt att du inte är på Mille, men jag hoppas att du trivs i nya stallet. Corina vilar tydligen igen, men prognosen verkar ändå bättre och vet. har ändrat sig igen ang avla på henne och säger att det går bra. Ska nog ta en promenad förbi Helena Hugosson en dag snart och lukta lite häst.



Kramar Anette

2008-11-11 @ 13:34:29
URL: http://www.skiazo153.blogspot.com
Postat av: Anso

Hej! trevligt att bli lite uppdaterad igen... :-) Har ditt körkort också gått ut, mitt med, har precis skickat in papprena för ett nytt. Det verkar inte bättre än att vi börjar bli gamla tycker jag, när man redan avverkat ett körkort... :-) kramar

2008-11-14 @ 22:59:45
Postat av: Anonym

hej! Känns länge sen jag hörde något från dig. I vilket stall står Loppan nu?

Kramiz Linda

2008-11-23 @ 20:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0