Loppans flytt från Mille

Hej på er!

Ja ja... jag vet, jag är riktigt dålig på & blogga nu... men det har varit mycket med Loppans flytt från Mille och annat smått & gott som tar sin lilla tid..
Flytten har iaf gått hyffsat bra... bortsett från en rymning från hagen ut på vägen... Gick bra, ett litet skrapsår bara. Dagen därpå blev Loppan omkull-skrämd i cementgolvet (ja, det var precis så!) Dumma dumma hovslagare! Orkar inte berätta i detalj nu.. & dagen därpå det, fastnade hon med hoven i gummimattan & slog i sitt lilla huvud... suck. Efter det har allt gått kanon! Hon har funnit sig tillrätta, fattas bara en hag-kompis. Hon ville ju tydligen inte gå med de hon blev tilldelad första dagen då hon rymde....

Jobbet funkar också bra! "Mina" små barn är så goa & de flesta vuxna också.. I fredags var vi på Ikea, vilket var mycket trevligt... fick bara stå vid kassorna i en & en halv timma för att några tog lite längre tid på sig.. mindre roligt faktiskt.

I söndags var jag med Annie på Hubertusritt! Red en av hennes islänningar, Freydis. Hon var jätte-taggad i början & ville bara galoppera, gjorde några blandade småhopp & sparkade åt hästarna bakom. Fjorton islandhästar var med & en blandrasponny. Höll på & gå omkull en gång & var nära & gå ner oss i ett djupt dike..men annars var det en riktigt rolig tur och vi hade verkligen tur med vädret! Efteråt åt vi soppa & bröd & värmde tårna lite innan vi åkte hem. Efter jag hade varit hos Loppan åkte jag & Henrik till Ninni & grattade henne. Åt lite kladdkaka, mums!!

Imorgon kommer mamma ner & hälsar på!! Hon ska vara med mig på jobbet några timmar, sen ska vi till stallet & sen ska vi äta middag. Henriks föräldrar kommer också! Ska bli roligt!

Nu måste jag duscha & sova. Kunde inte duscha innan.. Tarzan sov på badrumsmattan & vad gör man inte för sina små bebisar... =D Lilla Tasse är förresten skadad! En morgon hade han varit i slagsmål (tror vi...) och han hade ett otäckt sår vid ögat & ett vid munnen. Han var jättestel och trött.. men nu är han okej igen.

Ha det bra!!
Kramar Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0