Från skolavslutning till SPAIN

Hej hej kära vänner!

Hoppas ni har det bra ute i sommarvärmen! Själv sticker jag till Spanien imorgon... med tanke på det fina vädret i den här delen av Europa kan det verka onödigt & trist att åka, men ICKE! Vi ska ha det såå bra! (Hoppas jag..)

I veckan har jag varit på gymmet & tränat måndag & tisdag. Vi har haft fotbollsturnering och mycket annat roligt på jobbet. I tisdags var vi på personalträff/sommaravslutning och paddlade kanot och grillade korv. Blev ganska trevligt faktiskt, hade inte så höga förväntningar. Rektor och bitr. rektor kom & pratade med mig och de sa att jag inte behövde oroa mig för hösten, de hade jobb till mig, de visste bara inte vad. Lärarjobb eller förskollärarjobb, känns som det kvittar, tar vad som helst nästan. Bara jag får jobba heltid!
Idag har vi haft skolavslutning med Ola Salos pappa som präst i kyrkan. Kände mig urlöjlig i klänningen som jag till slut hade bestämt att jag skulle ha på min allra första skolavslutning (som lärare). Ja ja, man kan inte alltid vara på topp... Av oss tre lärare som har jobbat med samma klass fick jag äran att hålla tal till sexorna innan de stack. Tänk att mina små barn ska till högstadiet! De kommer vara så små & beskedliga där... Åt jordgubbstårta med all personal & fick blomma av eleverna. Igår fick jag en fin lykta av arbetskamraterna. Snällt!
När jag hade sagt hejdå till alla åkte jag & Henrik ut med båten. Vi käkade lite, sen åkte jag wakeboard. Det är sååå roligt!! Lite blåsigt idag men det gick ändå, vi höll oss mellan två öar. När jag var klar åkte Henrik & jag körde båten. När vi var klara & hade kommit in till bryggan var klockan fem i två & jag skulle vara på torget vid två när studenterna gick ut. Körde i 140... & hann faktiskt gratta både Johanna & Mathilda. Sen handlade vi present till Emma som fyller år på lördag. Synd att vi inte är hemma & kan gå på hennes fest, hade varit kul. När jag kom hem åkte jag nästan direkt till stallet. Mockade till Loppan & Johan. Tog in båda pållsen & borstade Loppan. Har bestämt att Loppi får gå ute över helgen. Ylva eller Frida kan kanske ta in henne på måndag om det blir sämre väder. Hoppas hoppas att allt går bra med henne & katterna!! Det är såå svårt & åka ifrån dem... Önskar jag hade mamma eller Lena här så jag kunde be dem ta hand om alla djur när jag är iväg.
Nu är iaf det mesta ordnat & det känns bra! Ska bara leta upp passet... en liten liten detalj bra....
Sen ska jag & Henrik äta med Helena & Julia som är här för att Julia ska tävla i Karlshamn imorgon! Packar i natt....

Ha det bra!!
Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0