Äntligen!

Dags för en liten rapport igen då! När jag har mycket & göra går dagarna i rasande fart vilket jag är helnöjd med. Är lite av en arbetsmyra & är inte alls nöjd när jag är helt ledig... blir riktigt deprimerad faktiskt. Men nu lever jag livet! =)
I lördags kväll gjorde jag & Matilda ett nytt försök & begav oss ner till city! Med oss hade vi även Henrik & på torget träffade vi ett helt gäng kompisar. En betydligt mer fartfylld kväll än fredagkvällen... Avslutade kvällen med en kebabtallrik & hela gänget intryckt på en väldigt liten pizzeria =D
I söndags var jag med Ninni i Trolleholm på tävling. det gick ganska bra. Hon kom 3:a med Twiligt, 6:a med Stroller & Spiderman var lite strulig med bytena & hamnade lite längre ner i resultatlistan.
I måndags var jag på Millegarne på morgonen. Red Grålle, jättefin! Det är så roligt & öva krumelurer på honom. På em var jag & Matilda & spelade minigolf i Brunnsparken, det var skoj! Efter det åkte jag ut till Millegarne igen & tog emot min lilla tillridningsponny Gullabos Sunset, hur söt som helst! Ska ta några bilder på honom & lägga ut här så ni får se =) Har även bestämt med hans ägare att jag ska rida New Forest mästerskapen på Alcazar som jag rider åt dem ibland. Det är i Vetlanda sista helgen i juli & jag ska rida LB för unga ponnier på fredagen & LA:1 på lördagen. Får han över 60% i LA så har vi ett kval klart för championatet så då satsar vi nog på det också. Chansen att det går bra i championatet är kanske inte så stor men kul & vara med iaf! Ska tävla mot Lonely, Melody & Spike isf... hmm, inte så lätt kanske.
I tisdags var jag & Ninni med Loppan i Tingryd. Äntligen! Lastade henne själv, fick ropa på Ninni & be henne stänga bakom bara. Veterinären såg att det var något som inte stod rätt till men visste inte vad det kunde vara. Han sa att hon var ojämnt musklad över rumpan & att hon släpade sina bakben på något konstigt sätt. Han bedövade båda bakknäna & då såg hon mer rörlig ut men dynamiken blev ändå densamma. Han behandlade båda knäna & skickade hem oss. Jag ska ge henne Butta i 20 dagar & rida igång henne, sen ska jag dit igen. När vi kom hem longerade jag Sunset.
Igår var det träning för Per Sandgaard så det fixades & donades i ridhuset. Hann rida Loppan inne, skrittade & travade lite & hon kändes faktiskt mer rörlig i ryggen, kanske jag inbillar mig... Gick ner med Sunset i paddocken & longerade något varv sen satt jag upp & red. Det gick jättebra! Han var väldigt arbetsvillig & snäll! Skrittade upp till stallet. Sen kollade jag på träningen från klockan 12 till 18-tiden.. sen gav jag upp. Fick många bra tips & idéer.
Idag fortsatte träningen. den började kl 8 & eftersom Loppan är ganska fläkt i sina hovar så red jag i ridhuset innan träningen. Hon var jättemjuk & fin, känns bra det här. Kollade när Ninni red två av sina hästar, sen red jag Sunset i paddocken. Gick kanon, lite mer tittig idag bara. Kollade på lite mer träning innan jag mockade, blandade mat & bar vatten till Sunsets hage. Nu har jag solat lite & läst ut "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson, mycket bra bok! Ska sticka in till stan & hämta ut mer Butta på apoteket & handla lite mat. Ikväll blir det eventuellt lite wakeboard...
Imorrn ska jag rida båda hästarna i ridhuset. Måste hitta hovslagare till Loppan! Anders kunde inte förrän den 14de...

Ha det bra & sola inte för mycket!
Kramar Jenny

Kommentarer
Postat av: Anette Fellbo

Trist med butta, men bara hon blir bättre så är det väl värt det. Jobbigt när man inte får någon exakt diagnos, men håller mina tummar hårt för att hon blir bättre.



Kram Anette

2008-07-04 @ 21:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0