Fantastiska helg!

Denna helgen har vi varit på ett jättefint bröllop! Min barndomsvän Jenny skulle gifta sig med sin Rickard. I lördags morse var jag i stallet vid 06.00... mockade hos Loppan & Jacky, sen hem & vidare till Småland för att göra oss iordning till bröllopet hos mamma. Därefter kom kompisgänget & hämtade upp oss & sen bar det av till ett jättefint slott utanför Göteborg! Vi checkade in & fotograferades & sen var vigseln i ett jättegulligt kapell! ..& Jenny & Rickard var sååå fina! Efter vigseln förflyttade vi oss in i slottssalarna för en fantastisk middag! Alla hade fått i uppdrag att skicka vykort till dem varsin vecka & jag fick vecka 2! Måste skicka iväg det imorrn annars hinner de inte få det innan de åker på sin bröllopsresa..! Vissa av gästerna fick också ett extra uppdrag & det fick naturligtvis jag!! Jag fick ringa i en liten klocka, ställa mig upp & tacka brudparet för efterrätten & önska dem lycka till inför alla gästerna. Inte så farligt faktiskt, men blev lite skraj när jag såg det =D Efter bröllopstårtan & kaffet blev det dans! Carros pojkvän Kenneth har vunnit norska mästerskapen i bugg (swing heter det på norska om jag inte minns fel...) så han swingade runt hela kvällen lång & vi andra försökte göra så gott vi kunde i alla olika sorters danser =D När det började bli ont om folk på dansgolvet begav vi oss upp till våra rum, vi bodde så flott!
På morgonen åt vi en jättegod frukost & kollade när Jenny & Rickard öppnade presenterna innan vi åkte hemåt. Vilken helg!! Jag hade sååå roligt! Det bästa var helt klart att få spendera helgen med alla barndomsvänner & min fantastiska sambo Heinrich =) På vägen hem stannade vi på Ikea i Kållered, men shoppade inte så mkt.

Idag har jag jobbat =O Var lite trött, men trodde nog att det skulle bli värre. Har knåprat ihop ett schema för hösten där jag kommer jobba 45%... Inte mycket.. men bättre än inget helt klart. Jobbar allt ifrån 2 timmar till sex timmar per dag.. Onsdagra är jag fortfarande ledig. Jag kommer leva lyxliv nu men jag vill helst jobba heltid. Kommer bli rastlös om en vecka & då vill nog inte Henrik ha mig hemma längre =)

Anki: Jag kommer snart & hälsar på! Skriv gärna om det är någon dag som inte passar de närmsta veckorna.

Ha det bra!!
Kramar Jenny

Kommentarer
Postat av: Matilda

Men oj va lyxigt vi kommer ha det nu da!! Jag ha ju inte heller nat jobb..vet aldrig hur mkt det kan bli pa boendet..sa vi kan ju bara leva livet!! Ett fattigt liv iofs men iaf =) kan INTE fatta att det ar en vecka tills jag aker hem..EN vecka??? Galet! Och min solbranna har redan borjat flagna bort...=( Ses snart, kram!

2008-01-11 @ 12:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0