Göteborg horseshow!

Hemma igen efter en jätterolig helg på Scandinavium i Göteborg! Jag & Matilda åkte upp till mamma i fredags och lördag morgon åkte vi till fam Gustafsson. Vi kollade när Candy & hennes nya kompisar gick ut i hagen, sen bar det av till Göteborg. Vi gick på mässan från kl 12 till kl 18. Sen var det föreställning med hoppning och dressyr. Vi var väldigt trötta så vi var lite lagom koncentrerade på tävlingarna.. När det var så gott som slut vid 23-tiden, åkte vi till vandrarhemmet. När vi till slut hittade vandrarhemmet hamnade vi på baksidan av det där det var väldigt mörkt och där en mystisk bil med mystiska män höll till..! Jag låste dörrarna på bilen för & va på den säkra sidan... läskigt! Efter mycket om & men tog vi oss ut från den trånga parkeringen & upptäckte sedan att vi var på baksidan av vandrarhemmet. Vi åkte tillbaka till stan för & äta men hittade inget så vi stannade på en mack =) det fick duga..

I lördags gick vi upp vid åtta-tiden & gjorde oss iordning. Efter frukosten åkte vi till mässan & shoppade loss. Jag handlade massor av grejer.. Vid 16-tiden var vi ganska nöjda.. då körde vi hemåt & stannade hos Helena & Julia & kollade på deras nyrenoverade hus. Jättefint! Tror jag ska anställa dem när vi ska renovera.. Sen åkte vi inom mammas för & hämta ägg & ljuslykta. Då var mormor, Thomas & Mira där & mamma hade gjort varma mackor så det blev en matpaus där. Mira hade lärt sig massor av nya grejer. Hon kunde säga flera ord & hon gjorde jätteroliga grimaser =D Gulligast i världen!

Idag har jag inte varit alltför pigg... men var i stallet strax efter sju. Mockade & fixade med stallet, åt frukost sen red jag Stroller. Det gick ganska bra. Roligt var det! Loppan blev bara borstad idg också. Imorrn kommer veterinären & kollar hennes tänder. Hoppas inte att det är något allvarligt... Hoppas ju fortfarande att jag ska kunna tävla på lördag... Mitt på dagen jobbade jag. Var hemma vid 15-tiden & då satte jag igång & tvätta bilen. När den var blank & fin klippte jag gräset. Blev finfint! Sen kom Henrik & sågade ner det omkullvälta och döda fruktträdet. Sen fyllde vi igen hålet med jord & stampade ner det så bra vi kunde. sen platerade vi alla blommor som jag fik av mamma igår. Blev jättefint! Sen klippte vi grenar som hade vuxit ut över våra soptunnor.. Sen vattnade jag alla uteblommor & sen stack vi till stan & handlade. Därefter grillde vi några köttabitar & åt det tillsammans med potatissallad & grönsaker. Gott! Har precis smällt i mig ett par after eight & en cappuccino dajm.. ajajaj..!

Nu ska jag strax gå & lägga mig. Behöver sova många timmar!

Ha det bra go´ vänner!
Kramar

Kommentarer
Postat av: helena

Jaaaa tack för en trevlig och rolig helg i götet...allt nytt inhandlat passade fint...jag fick inte transportskydden...gunnel åkte igår till en reservhovslagare och skulle lägga på bakskor men de kom hem utan skor!! du måste höra av dej efter tävling och hur gick det med tandläkaren?? pusspuss

2008-04-30 @ 21:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0