Hej kära vänner!

Denna veckan har vi haft sommarfest för barn & föräldrar på Hallonet där jag jobbar. Vi har också haft midsommarfest med uppträde, dans runt midsommarstången & god midsommarbuffe´. Dagarna går ganska fort nu & man börjar se slutet på vårterminen 2009... Tre veckor kvar till den efterlängtade semestern & Falsterbo horseshow! Jiiihaaa!

I söndags kom Therese, Mim, Jenny & Gerda med två söta New Forest-ponnier till mig, Hector 6 år & Roswell 4 år. Under veckan har jag, tillsammans med mina söta & duktiga medhjälpare ridit & pysslat med båda ponnierna. Hector som Therese hade suttit på en gång, har nu travat i linan! Trodde jag aldrig i tisdags då han var jätteängslig & svår att komma upp på. Han har anpassat sig väldigt fort & verkar ha stort förtroende för oss nu. Roswell var riden i skritt, trav & lite galopp när de kom, honom har vi fortsatt rida & det har gått bra.

Igår var det midsommarfest hos Philip & Emma. De senaste fem åren har vi firat tillsammans i samma gäng och gårdagens fest var den sjätte i ordningen... Jag & Henrik hade ordnat tipspromenaden och det verkade som den var uppskattad.. Lekarna höll Jimmy, Philip & Ninni i. Det tog hela kvällen innan vi till slut kunde avgöra vilket lag som egentligen vann.. Efter tipspromenad, lekar, mat, fika och grillning var det dags att sadla stålhästarna & trampa hemåt. Över det lilla skogspartiet är det faktiskt väldigt nära hem till oss. Klockan 8.00 vaknade jag av att Tarzan kräktes i köket, gick upp en vända & sen tillbaka till sängen. Sen kunde jag inte sova mer, var inte trött... läste en timma, "Flickan som lekte med elden" (boken efter Män som hatar kvinnor) är på slutet så nu är det riktigt spännande!

Nu regnar det.... men det ser faktiskt mest ut som en kortvarig skur =D Ska snart ut till Loppan, tänkte ta in henne & borsta henne. Kl. 13 kommer Henriks föräldrar hit, då ska vi till Värnamo... eller ja.. vi kommer inte anlända förrän framåt kvällen.. men alla är inte involverade i de planerna så mer vågar jag inte berätta än. En liten liten överraskning väntar.. =D hihi! Älskar överraskningar!!

Nu är det nog bäst att jag rappar på lite.. har inte packat ngt inför V-mo-resan & vill hinna pyssla länge med min Loppa, sen ska man ju duscha också...

Ha det bra!
Kramar!!


Jag & Roswell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0