Semester!!

Den efterlängtade semestern är här! Jippi! Min första semestervecka spenderade jag i Falsterbo. Vi åkte förra söndagen och kom hem igår. Jag åkte ner med Ninni och Zamboucca och när vi kom fram lastade vi ur alla grejer och sen red Ninni Boucca en sväng. Det fanns ingen bana öppen så det blev en runda i skogen. Lite senare på kvällen kom Mats och Matilda ner med husbilen. Vi fick en plats på campingen ganska nära stranden. På måndagen red Ninni Boucca på morgonen, sen gick vi inne på området hela dagen. Vid kl 20 till 22 fick alla hästar komma in och kolla på banan, vilket blev minst sagt kaotiska timmar.... innan vi kom dit hade någon tydligen åkt av sin häst och den hade skrämt flera andra hästar.. banorna var överfulla med hästar, alla ville ju rida och det fanns ingen annan möjlighet att få rida in på banan så det fick ju bära eller brista... Ninni skrittade några varv utanför banan sen gav hon upp.. ingen mening att utsätta hästarna för sån kaos. På tisdagen var det tävling. Ninni startade som nr 22, kl 12.14. Allt flöt på bra, Zamboucca skötte sig men det räckte inte till final. Under eftermiddagen fortsatte vi att spendera pengar i affärerna på mässområdet och på kvällen hade vi en liten spelkväll utanför husbilen. På onsdagen åkte Ninni hem med Boucca och jag stannade med Matilda och Mats till torsd. förmiddagen. Synd att jag missade familjen Gustafsson som var där under torsdagen....
Igår när jag kom hem åkte jag till Loppan och pysslade med henne. Sen åkte vi ut med båten och träffade lite folk, blev lite dåligt väder så vi var inte ute så länge.
Idag åkte jag ut till Millegarne badplats vid 10, stannade till halv 1, sen åkte jag upp till stallet och hälsade på. Det var kul att träffa alla, människor och djur! Träffade min lilla Bisquit... klappade henne mycket... och lilla Roddis! Tror att hon fortfarande känner igen sin extramatte... fast att hon inte ser och hör så bra längre. När jag kom hem började jag klippa kanterna med trimmern men slutade tvärt när en orm dök upp och slingrade sig mot mig i hög hastighet... Tog fram gräsklipparen och klippte baksidan innan jag körde över en orm!! som såklart ringlade snabbt därifrån... Detta hände på andra sidan huset... tror inte att det var samma orm... usch! Struntade i framsidan, lämnar det till Henrik... =S gick in och städade badrummet istället, det behövdes också.
Nu ikväll har jag varit i stallet och ridit min Lopp. Det gick bra även om både hon och jag var trötta av sommarvärmen.

Nästa vecka har vi tänkt spendera i Värnamo.. vet inte vilka dagar än men det ska bli skönt att hinna stanna lite längre.


Hoppbanan som blev dressyrbana på tisdagen


Jag tappade kameran på foten, ajaj


Ninni vill aldrig vara med på kort....


Matilda, Zamboucca och jag


En del av Ninnis fanclub


Andra delen av Ninnis fanclub


...och så var det hästskötarna


Snart dags för start....


Galopp galopp...


Anette och Katarina


Spelkväll och Ninni vill fortfarande inte vara med på kort


Mats och Matilda


Amanda, Jesper och Annie kom och spelade spel med oss


även Anette och Tobbe..? tror det var så han hette =)


 ...och Annapanna med!


Ninni, Matilda och jag kollar på 6-åringarnas semifinal


Tommy


Fångad... Aaaa!


Matilda passade på att klämma lite



Kommentarer
Postat av: Anette Fellbo

Hatar ormar!!!

2009-07-24 @ 17:20:23
URL: http://www.skiazo153.blogspot.com.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0