Tugga spån & åka pulka

Hej kära vänner!
Har haft mycket & göra med renovering av kök nu så det har inte blivit mycket med bloggandet... Vi har nu kommit så långt att vi (jag) har målat klart alla köksluckor i antikvitt. Vi har även rivit ner kaklet & lagt på betongspackel på de ställen där hela väggen följde med det gamla kaklet.. Det nya kaklet ska upp ikväll eller imorrn. Ska bli jättespännande!

Häromdan var Loppan mer laddad än någonsin... Får longera henne nästan varje gång jag ska rida för & över huvudtaget komma upp på henne.. longerade i vanlig ordning & efter många bocksprång drog hon iväg så jag flög efter & landade pladask på magen i spånet. Tappade Lopp som sprang några varv i ridhuset...
De andra i stallet drar sig för & rida samtidigt som mig, en del sitter av när vi kommer innanför dörrarna i ridhuset..

Har hunnit med & träna lite mer på gymmet nu. Springer mest på löpbandet då jag måste förbättra min kondition & tappa lite vikt på benen, byxorna passar snart inte.. Hoppas det funkar, tror att löpning & ridning kan va bra träning för benen... bättre än inget iaf =)

Var hos distriktsköterskan igår & kollade utslagen som ploppat upp över hela kroppen. Hon konstaterade att det var medaljongsjukan... går över av sig självt efter 4-6 veckor. Däremot gapade hon högt när hon såg min hårbotten där jag också haft klåda, var tydligen skorv över hela huvudet.. fick ett schampo utskrivet =) Passade även på & kolla mina små knölar bak i nacken & dem tyckte hon att jag skulle kolla hos läkare. Blev orolig idag & ringde min vän och räddare nöden; Helena. Tror ju alltid det värsta om alla knölar såklart... Hon lyckades få mig lugn. Men det finns alltid något att grubbla över.. måste försöka lära mig & tänka mindre & leva mer..

De här dagarna på jobbet har varit bra men seeeega... Var roligt igår när jag fick åka pulka med barnen! Idag var snön väck...
I söndags var jag, Henrik & Matilda i Karlskronas lilla slalombacke & åkte pulka =D Hade jätteroligt!! Fikade lite uppe på toppen, trevligt!

Imorgon är det mycket som ska hinnas med.. Vill till gymmet på morgonen,  ska rida ut med Loppi, handla present till Joakim & ev kakla färdigt... Ska på Joakims kalas vid fyra & sen ska vi vara hos Matilda med familj vid kl 18 (tror jag..) på den berömda Schweiz-festen! Inte för att vi ska följa med... men ändå =D

En STOR kram till min trogna läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0