Svininfluensa =O

Ojoj... 10 dagar sen sist jag skrev.. riktigt illa =D
Ska försöka fatta mig kort, vet att det kan vara segt & läsa allt annars.. Har ÄNTLIGEN kommit igång & ridit Loppan! Nu är det roligare än på länge. Igår var vi med & tränade för Angelica, det gick bra! Var färdig i stallet vid 22.30... huu så sent. Idag har jag återigen försökt bota Loppans ko-skräck... lite bättre gick det! Vi tog oss förbi korna och red bort & tog en galopp på fältet och sen ville inte Loppan gå hem =) Vet inte säkert om det var för att hon gillade & vara på fältet eller om det var för att hon inte ville gå förbi korna igen... men det kvittar =D Förra veckan tog jag ett blodprov på Loppan för & kolla Borrelia/Erlichia & det visade att hon hade fått erlichia, troligen för ca 1 1/2 år sedan då hon hade hög feber en kväll.... skittråkigt såklart!! De går inte in & behandlar i nuläget. Om hon blir vinglig, snubblig eller lynnig så ska vi göra en provbehandling. Veterinären sa också att mer än hälften av alla hästar i södra Sverige har smittan och han tyckte att det var bra att jag varit så uppmärksam. Trodde att jag skulle få lägga en förmögenhet på behandling men så blev det inte nu iaf... så jag köpte en dressyrsadel istället! En Bates Maestro! Jätteskön & sitta i!

Helgerna har varit fulla av aktiviteter... Förra helgen var jag strax utanför Kalmar på kalas, Henriks morbror fyllde 40. Samma helg var jag också med Helena & Julia på DM i Udden. Det gick kanon & Julia vann!!
Denna helgen var jag på fest med stallgänget i fredags & åkte till Värnamo i lördags. Åkte på guidad tur med mamma & på kvällen grillade vi nere vid sjön, mysigt! I söndags var vi i Tenhult på dop, 30års & 1års-kalas. Jag & Henrik åkte hem tidigare än de andra. Var hemma vid 20.30 & åkte direkt till Loppan.

Jobbet rullar på som vanligt. Det stora samtalsämnet är ju nu den förskräckliga svininfluensan! Alla tvättar händerna i panik & barnen förmanas att nysa & hosta i armvecket... hysteri..  Klart vill man vaccinera sig om man får möjlighet innan man insjuknar.. men frågan är om det finns någon som vet vad som händer efter att alla har vaccinerat sig. Kommer allt vara frid & fröjd eller kommer folk att bli sjuka av följderna av vaccinet... Vem vet vad som är bäst för den enskilde? Sluta filosofera... gör som alla andra så överlever man nog längst. För övrigt har vi nu även maginfluensa på förskolan, jippi!

Over and out

Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-08-25 @ 21:02:59
Postat av: Matilda

Vi har oxå haft maginfluensa på Persborg....=(

2009-08-25 @ 21:03:51
Postat av: Johanna (Dimman)

Hoppas du trivs bra med sadeln! Var i stallet mitt pa dagen idag sa jag missade ju dig igen...men en vacker dag sa kommer vi nog lyckas vara dar samtidigt! ; )

Kram kram

2009-08-31 @ 21:22:14
URL: http://znowstorm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad menar du med att pappa gör väl det mesta??? tur att du bor långt bort.......puss

2009-09-01 @ 15:51:24
Postat av: Anette Fellbo

Stackars Loppis, hoppas bara att det inte kommer påverka henne alltför mycket.



Lycka till med sadeln!

2009-09-05 @ 14:39:12
URL: http://www.skiazo153.blogspot.com.com
Postat av: Johanna

Hej Jenny! Du far uppdatera din sida lite oftare! =) Kram kram

2009-09-12 @ 19:51:29
URL: http://znowstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0