Denna dagen kräver ännu ett inlägg....

Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... =)
Började med ett besök på mitt nya jobb. Annie visade mig runt. Insåg efter ett tag att förskolan var byggd precis som en annan förskola i stan, så jag kände igen mig & lärde mig & hitta väldigt fort.
Åkte sedan vidare till Henriks föräldrars hus där jag släppte ut Bosse & Frasse. Därefter blandade jag mat till hönsen, fil, korn & kornkross. Tuppen sprang efter mig ute på gården & jag tänkte för en sekund att jag skulle fly... men han var bara ute efter maten.. Sedan gav jag hästarna vatten & därefter satte jag mig på verandan & läste tidningen. När hundarna hade rastat sig körde jag hem. Handlade lite grillgrejor till kvällen på vägen.
Väl hemma bestämde jag mig för & åka till gymmet... tog mitt pick & pack & lite hästkläder & gick ut till bilen. Ställde ridskorna på taket & packade in resten av gejerna... glömde såklart skorna!
Tränade i en timma ungefär, duschade & stack vidare ut mot stallet. Fickk stanna vid en ko-hage där en liten liten kalv hade kommit på fel sida staketet. Försökte hjälpa den men den bestämde sig till slut för att hoppa rakt igenom taggtrådsstängslet in till de andra...jag blundade.
Väl ute i stallet insåg jag mitt stora misstag med stallskorna.... De stod alltså inte kvar på biltaket längre. Mockade & tog in Loppan i sandaler.... Kollade när Ninni hade lektion för lägerbarnen sen körde jag hem. Körde en svängom in mot stan & precis där tätbebyggt område börjar stod mina stallskor vid vägkanten & väntade på mig!! Någon hade varit snäll & räddat dem från all trafik, de stop så fint parkerade. Jag stannade bilen & satte igång varningsblinkers & sprang & hämtade skorna.
Ikväll har vi varit ute med båten, Linda & Mattias med barnen Valdemar, Otto & valpen Åke, Annie & Joakim, Johan & Cissi var med. Vi grillade på Helgö & njöt av solnedgången. Det var inte jättevarmt men med rätt kläder var det inget problem.

En ganska intensiv & händelserik dag i mitt arbetslösa liv!
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0