.......

Hej på er!

Nu börjar en efterlängtad helg lida mot sitt slut.... Jobb imorrn igen då. Trivs bra med mina nya arbetskamrater, verkar vara ett bra gäng! Faktiskt skönt att komma in i lite rutiner igen.
I torsdags ringde Therese & undrade om vi skulle åka till Braås med Alcazar och försöka kvala där. Det gjorde vi, även om allt kändes väldigt oförberett. Hade inte ridit honom sedan tävlingen i Jämjö förra helgen. När vi kom fram satt jag upp nästan direkt & red fram, blev ganska lagom mkt tid. Han var jättetrött men galoppen kändes ändå okej. Fick sämre procent än ngn gång innan så den här domaren var hårdare än de andra jag ridit för. Förut har jag haft stora missar & ändå kommit upp i 60-63%, denna gången gick han hela programmet utan större missar & ändå fick vi så dåligt. Therese & Mim sa att han gjorde en jättebra halt men den fick jag bara en sexa på... Var där i ungefär en timma sen åkte vi hem. Kändes tråkigt när han fick så dåliga procent... Har ridit Loppan varje dag nu men hon blir inte bättre... Har världens finaste häst men kan inte rida henne... Får nog be unghästexperten Helena om hjälp =) Kanske vill hon ta en tur nästa helg när de kommer ner igen...?? Antar att det är mitt fel att hon är så tjabbig i munnen.... har aldrig haft problem med det innan & Ninni har alltid tyckt att hästarna är fina & rida efter mig. Ninni kanske också hinner sitta upp nån dag, vi får se... Känns så tråkigt bara.. & Ploppistackarn ser inte bättre ut i bakdelen, inbillar mig säkert men jag tycker snarare att det ser sämre ut nu... Får väl åka iväg en vända snart igen om det inte blir bättre.... Kanske ska testa en annan veterinär iaf... blir ruinerad på detta....
Idag har jag varit i stallet på fm & mockat. Det ösregnade så jag tog ner Loppan till ridhuset & longerade några varv. När jag kom hem efter ett par timmar i stallet så slutade det såklart & regna. När Henrik skulle iväg & köra Go-kart stack jag ut till stallet igen & släppte ut Loppan. Hade träningskläderna på så jag tog en joggingtur i skogen på 50 minuter. Sprang inte hela rundan men bra ändå. Känner mig lite mer nöjd nu än innan iaf. Nu när jag tävlar ponny får jag absolut inte gå upp i vikt snarare gå ner några kilo. Hade inte skadat alls faktiskt. Om jag kvalar till championatet på lördag ska jag hårdträna till championatet så stackars Alcazar inte går av på mitten.
Ser fram emot nästa helg med besök från Smauland, tävling & grillkväll.
Kram



I torsdags skulle pappa blivit 57 år... Åren går men jag fattar det fortfarande inte... Skulle göra vad som helst för att få en chans till... Allt hade varit annorlunda då, det är jag helt säker på. Varför kunde jag inte fatta det då, varför gjorde jag inget åt det....!! Tände ett ljus för pappsen, saknar dig!



Kommentarer
Postat av: Ylva

Vilken fin tanke med ljuset!

Kramar

2008-09-14 @ 22:42:02
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0