Staplat ved...

Hej på er!
Denna veckan har jag jobbat som vanligt. Det har gått bra. Igår var jag ledig, då var jag i stallet vid åtta. Red Jacky först och han kändes okej. Red bara lite lätt, är rädd att han ska bli halt igen... Sen red jag Loppan som var alldeles tokig! Hon sprang tio meter innanför kortsidorna i ridhuset & gjorde flera tvärnitar så jag höll på att flyga över huvudet på henne... =) Tänkte passa på att hoppa för två av Ninnis hästar skulle det och jag hade väl hoppats på att Loppan skulle visa sig från en bättre sida.. men men så blev det inte. Fick iaf till två bra språng på sista oxern.. Så fort jag var klar med Loppan & Jacky åkte jag till Henriks föräldrar. Skulle hjälpa till med Superman som skulle verkas. Han var så stimmig sist hovslagarn var där. Fick inte tag på honom först men så fort grimman kom på var han som vanligt. Tvättade hans ögon, smörjde lite under dem så att inte varet ska fastna, borstade, klippte svansen och sen kom Anders. Gick ganska bra med verkningen. Han försökte komma undan lite när han tog bakbenen men han fick snabbt ordning på honom. Passade på att boka en tid till Loppan den 4 januari kl 9. Bra att ha det uppskrivet här så glömmer jag det inte =D När jag var klar i stallet åt jag frallor med Henrik, Thomas & Ing-Marie. Sen lastade vi ved, hela lastbilsflaket fullt.. När vi var klara körde vi hem det till oss & staplade. Vi höll på från ett till fem ungefär. Kändes bra efteråt =) Nu är hälften av veden hemma, härligt! Resten får vi väl ta nästa onsdag när jag är ledig. I helgen ska vi ju till Helsingör på lördag med Lärarförbundet & till Värnamo på söndag & fira min morbror som fyller 30. Nästa onsdag måste jag kolla upp min häl & mina öron. Hälen värker ganska mycket nu... måste få veta vad det är.
Idag har jag jobbat. Var på konsert med mina barn. Gick bra faktiskt. Bra band också! Efter jobbet åkte jag till stallet. Mockade Loppans box, pratade med Anna en lång stund. Det är så kul att prata engelska!! Jennie hade satt upp en lapp om julfest i stallet & Anna hade skrivit  "where is the english translation?" =) Så jag skrev om lappen på engelska... Allt blev kanske inte perfekt =D som översättningen på knytkalas... "Take-something-with-you-party" Haha! Undrar om det finns knytkalas någon annanstans än i Sverige..? Red Loppan men tyckte inte att hon kändes okej så jag bad Ninni kolla... Hon tyckte att hon markerade lite på vänster bakben.. Sååå tråkigt! Hoppas inte att det blir så illa... Hon får vila ett tag så får vi se. Får väl åka iväg med henne annars.
Imorrn är det jobb igen. Har inga elever förrän 12.30... Ska göra en stooor julkalender på min planering, blir roligt!

Ha det bra!
Kramar Jenny

Kommentarer
Postat av: Anette

potluck supper , alltså inte för att vara besserwisser eller så....heheheee...vill du ha det på tyska oxå. (finns snabb hjälp på internet, men tala inte om det för någon)Översättaren säger potluck Abendessen för tyska, men vet inte om jag tror på det, lite skeptisk.

2007-11-30 @ 23:44:53
URL: http://www.skiazo153.blogspot.com
Postat av: Matilda

Hej vannen! Var langesen jag laste din blogg men jag har last alla missade inlagg nu =) Pappa skickade ett sms och berattade om hans has - jakla hast att han ska sparka och harja i boxen!! Borde kanske kopa nat sorts hasskydd som han kan ha i boxen...hmm undra om jag kan hitta det i Bankok =) TACK for hjalpen sa har langt, kanns jattebra att du tar hand om honom! Hoppas pappa inte kort med dig..? Saknar er och hastarna! Vardagen hemma i Sverige kanns verkligen avlagset har sa man tanker inte sa mkt pa det men nar jag hor fran er hemifran saknar jag er!! Men vi har det verkliegn toppen..fast igar sprang en ratta precis framfor fotterna pa mig nar vi var pa en marknad och idag blev jag jagad av en apa som sprang och fraste efter mig..livradd den skulle bita mig och jag skulle fa rabies =) nu sitter jag o tittar pa odlorna som springer runt pa vaggarna - harliga djur..saknar hastarna! =) Kraam kram kram kram

2007-12-01 @ 12:33:49
Postat av: Matilda

hahah later som pappa skrivit till mig om hans has..men jag menade Jackys alltsa =)

2007-12-01 @ 12:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0