Finhästarna!

Hej på er kära läsare!
Igår var jag i stallet på morgonen och red båda hästarna. Båda var jätteduktiga! När de var utsläppta i sina hagar mockade jag alla de 14 boxarna.. blev ganska trött. Tror att det kan bero på att jag mockade, red och var på gymmet i lördags och att jag hade ridit båda hästarna innan.. sen är jag tyvärr inte lika vältränad som innan =(

Idag har jag jobbat, en ovanligt lättsam måndag. När jag hade jobbat klart åkte jag ut till stallet. Mockade & strödde till båda hästarna, gav katterna mat & tog in Loppan. Borstade henne noga. Hon blev avmaskad igår så hon fick ta det lite lugnt idag (igen..) Började borsta Jacky, han var väldigt lerig om benen så jag fick tvätta av honom. Upptäckte då att han hade en jättestor has.. Han var öm på det så jag vågade inte rida. Ringde Mats & han skulle kolla på det imorrn. Ingen fara Matilda! Om du läser detta behöver du inte bli orolig. Lilla Jacky har sparkat lite mycket i väggarna bara.. Han får en fin piphas tror jag. För övrigt är Jacky mycket fin i pälsen nu, jätteblank & fin. Han brukar ju bli lite raggig men än så länge blänker han! Loppan är också jättefin nu, hon har ju tyvärr inte så tacksam päls som Jacky men för & vara skimmel tycker jag att hon är fin.

Ikväll har vi varit i Karlskrona. Henrik har köpt en bil, Nissan 200 såklart. Har även ringt & tackat ja till inbjudan till bröllopet! Ååå va jag längtar! Det ska bli så roligt & träffa alla!

Blev så rasnade arg när jag läste om idioten som har skurit sönder en stackars B-ponny så att den fick avlivas!!! Att det finns såna fega kryp!! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1279577.ab

Nu ska jag duscha & krypa ner i min kalla! säng.. Har inte eldat idag...

Ha det bra alla!
Kram Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0