Julabak =)

Haj haj!
Igår jobbade jag som vanligt, sedan åkte jag direkt till stallet. Tog ut Loppan & tömkörde henne lite & kunde inte se att hon var halt...
Idag satt jag i telefon-kö på morgonen innan jag fick tag på någon på vårdcentralen. Fick tid klockan två så jag körde ut till Loppanploppan. Gjorde henne iordning & tog ner henne till ridhuset, hoppades på att kunna rida henne idag... men när Ninni & jag kollade på henne tyckte både hon & jag att hon fortfarande var lite lite halt... tråkigt! Så nu ska Loppan ha jullov, sen ska jag köra iväg & kolla upp henne. Känns som det kan vara svårt att få tid hos veterinären innan jul.. När jag hade hjälpt till att göra iordning Spiderman & Twiligt körde jag hem. Duschade & stack vidare till vårdcentralen. Fick en trevlig läkare som kollade mina öron & fixade vad som behövde fixas =D Han kollade även min häl som egentligen är det största problemet.. Han sa att jag nog hade gått länge med en inflammation i hälsenan..! & ja, det har jag... i närmare bestämt sju år =D Fast jag sa att det kunde komma en dag & sedan försvinna & komma tillbaka efter flera månader & då sa han bara; ja just det..! Hade inte en tanke på att det kunde ha ngt samband.. Det hade iaf bildats bindväv kring fästet mot benet i hälen & det är det som har blivit en knöl. Så nu måste jag ha dubbla sockar eller stora skor det närmaste halvåret-året! Det kunde varit värre...slapp operera!
Åkte & shoppade julklappar med Ninni sen. Handlade till moster Marie, lilla kusin Mira & en present till Catta & Jacobs bebis Isak. Handlade också massa ingredienser till vårt traditionella julabak som ska äga rum imorgon kväll hemma hos oss! Ninni, Annie & Anna kommer hit. Pratade med Anna i stallet & hon var så glad att hon skulle få baka PEPPARKAKA =) Tror inte de har sådana traditioner i Tyskland. Måste ju vara jättekul att få se lite typiskt svenska grejer utöver allt med hästarna.
Nu ska jag sova så jag orkar baka många lussebullar imorrn!

Ha det bra!
Kramar Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0